Σιδηρόδρομος: Η ελληνική πραγματικότητα και οι προκλήσεις του μέλλοντος

Σιδηρόδρομος: Η ελληνική πραγματικότητα και οι προκλήσεις του μέλλοντος

Η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου απαιτεί επείγουσα αναδιάρθρωση και βελτίωση των υπηρεσιών του. Περισσότεροι από δύο χρόνια έχουν περάσει από την τραγωδία στα Τέμπη, και οι σιδηρόδρομοι της χώρας παραμένουν σε δύσκολη θέση. Η ελληνική σιδηροδρομική υποδομή παλεύει να ανακάμψει, καθώς οι προσδοκίες των πολιτών δεν καλύπτονται. Ειδικοί εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες για την τρέχουσα κατάσταση, επισημαίνοντας ότι ο δρόμος προς την αναγέννηση είναι ακόμα μακρύς και γεμάτος προκλήσεις.

Ο πρώτος σιδηρόδρομος στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε το 1870, δημιουργώντας μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ του Θησείου και του Πειραιά. Τη δεκαετία του 1900, οι σιδηρόδρομοι θεωρούνταν οι κύριοι μεταφορείς επιβατών, προσφέροντας ευκολία και μοναδικές εμπειρίες. Ωστόσο, από τότε, η χώρα φαίνεται να έχει χάσει το τρένο της εξέλιξης.

Σήμερα, οι σύγχρονες ντιζελοηλεκτρικές άμαξες υψηλών ταχυτήτων είναι διαθέσιμες σε πολλές χώρες, προσφέροντας ταχύτητες που ξεπερνούν τα 300 χλμ./ώρα. Στην Ελλάδα, οι υφιστάμενες συνθήκες, ωστόσο, εμποδίζουν την υλοποίηση τέτοιων προτύπων.

Ο Ιωάννης Κ. Μουρμούρης, Καθηγητής Management & Οικονομικής των Μεταφορών, τονίζει ότι τα τελευταία 24 δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η μελέτη της Transport and Environment επιβεβαιώνει τη μείωση της αξιοπιστίας των υπηρεσιών, γεγονός που έχει οδηγήσει σε απώλεια επιβατών.

Είναι καιρός για επανεκκίνηση, καθώς οι πολίτες απαιτούν την επιστροφή της σιδηροδρομικής αίγλης του παρελθόντος. Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσίασε ένα σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και τη στήριξη των ρυθμιστικών φορέων.

Οι προκλήσεις είναι πολλές, αλλά η ελπίδα για αναγέννηση παραμένει ζωντανή. Οι πολίτες περιμένουν με αγωνία να φύγει η… σκουριά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play