Έρευνα ΙΣΘ: Ικανοποιημένοι οι πολίτες από τη δημόσια υγεία

Έρευνα ΙΣΘ: Ικανοποιημένοι οι πολίτες από τη δημόσια υγεία

Τη μείωση του ποσοστού των μη ικανοποιημένων πολιτών από τη δημόσια υγεία υπογράμμισε ο Νίκος Νίτσας, πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ετήσιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «To the point».

Ρεπορτάζ: Αντωνία Γκουβεντάρη

Ο κ. Νίτσας τόνισε, ότι η επιτυχία της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης οφείλεται στο γεγονός πως «η Πολιτεία άκουσε τους γιατρούς».

«Για πρώτη φορά φέτος υπάρχει μια βελτίωση στην εικόνα, την οποία έχουν οι πολίτες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας», εξήγησε και πρόσθεσε:

Τα ποσοστά των μη ικανοποιημένων πολιτών μέχρι πέρυσι κυμαίνονταν από 50-70%. Φέτος, το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 27,7%. Συγχρόνως έχει ανεβεί το ποσοστό αυτών που πιστεύουν ότι έχει βελτιωθεί η δημόσια υγεία, καθώς από το 16% που ήταν πέρσι, έφτασε στο 37,5% φέτος.

Αυτό έγινε γιατί μεσολάβησε η κρίση του κορονοϊού, οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της Πολιτείας. Κυρίως όμως, έγινε γιατί επιτέλους η Πολιτεία άκουσε τη γνώμη των ειδικών και των γιατρών».

«Οι γιατροί υπερέβαλαν εαυτούς»

Η άμεση ανταπόκριση των γιατρών αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο στη βελτίωση του συστήματος υγείας, τόνισε ο κ. Νίτσας, λέγοντας:

«Η βελτίωση ήρθε επίσης, γιατί οι ίδιοι οι γιατροί ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα προβλήματα. Οι γιατροί των δημοσίων νοσοκομείων και δημοσίων δομών υπερέβαλαν εαυτούς πολλές φορές, με λιγότερα μέσα και δυνατότητες, λόγω της αδυναμίας του συστήματος να αντιμετωπίσει την ξαφνική επιδημία.

Οι ιδιώτες γιατροί αποτέλεσαν τον κυματοθραύστη των εισροών προς τα δημόσια νοσοκομεία, ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τα επείγοντα περιστατικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Το 76,2% αυτών που χρειάστηκαν ιατρική φροντίδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας την αναζήτησαν σε ιδιώτη γιατρό».

«Θέλουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας»

Από τη δημοσκόπηση προκύπτει, επίσης, η αναγκαιότητα για ολοκληρωμένο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη χώρα μας και για ολοκληρωμένο σύστημα Οικογενειακού Γιατρού.

Ο κ. Νίτσας σημείωσε σχετικά: «Καλούμε την Πολιτεία, για άλλη μια φορά, να επιτύχει να ακούσει τους γιατρούς. Θέλουμε άμεσα να υλοποιηθεί η εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, πέρυσι, για τις 900 θέσεις γιατρών, οι οποίες θα στελεχώσουν την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας».

«Ναι στη σύμπραξη, όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ»

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του ΙΣΘ αναφέρθηκε στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σημειώνοντας:

«Επενδύουμε πολλά στη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στη δημόσια υγεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί πως είμαστε υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΕΣΥ. Η Πολιτεία μπορεί να βάλει νόμους, όρους και κανόνες, ώστε ο ιδιωτικός τομέας να συμπράττει με όλους για να υπάρξει τελικό αποτέλεσμα. Δεν τελειώσαμε ακόμα με την πανδημία. Πρέπει όλοι μαζί να συμβάλλουμε σε αυτήν την προσπάθεια».

Στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Τo the point», Δημήτρης Κατσαντώνης, παρουσίασε τα στοιχεία της δημοσκόπησης.

Στο ερώτημα αν οι πολίτες είναι ικανοποιημένοι γενικά από τις υπηρεσίες υγείας απήντησαν:

  • το 30,2% είναι ικανοποιημένοι,
  • το 38,1% είναι δυσαρεστημένοι,
  • το 27,5% ούτε ικανοποιημένοι, ούτε δυσαρεστημένοι,
  • το 4,2% δεν απαντά

Εάν η ποιότητα των παρεχομένων Υπηρεσιών Υγείας έχει βελτιωθεί ή χειροτερεύσει:

  • το 32,9% πιστεύει πως έχει βελτιωθεί,
  • το 27,1% θεωρεί πως έχει χειροτερεύσει ,
  • το 33,2% απαντά ούτε – ούτε,
  • 6,8% δεν απαντά

Στην ερώτηση εάν επισκέπτονται τον ίδιο γιατρό σταθερά, η συντριπτική πλειοψηφία (90,1%) έδωσε θετική απάντηση, ενώ το 7,3% αρνητική.

Αναφορικά με το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών τα τελευταία δυο χρόνια:

  • το 51,6% απαντά πως έχει μείνει ίδιο,
  • το 29,2% θεωρεί έχει αυξηθεί,
  • το 10,5 δεν απαντα,
  • το 8,7% θεωρεί πως έχει ελαττωθεί

Οι περισσότεροι πολίτες δεν έχουν εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό και αυτό αποτυπώνεται στην αρνητική απάντηση που έδωσαν (64%), ενώ το 37,5% απάντησαν θετικά.

Ερωτηθέντες αν αισθάνονται περισσότερο ή  λιγότερο ασφαλείς μετά τις παρεμβάσεις στη Δημόσια Υγεία με αφορμή την κρίση του κορονοϊού:

  • το 55,6% απαντά περισσότερο,
  • το 30,7% το ίδιο,
  • το 10,1% λιγότερο,
  • το 3,7% δεν απαντά

Στο ερώτημα εάν χρειάσθηκε να τηλεφωνήσουν ή να επισκεφτούν κάποιον γιατρό το 77,5% απάντησε αρνητικά και το 22% θετικά.

Τέλος, στο ερώτημα αν η συνεργασία του ΕΣΥ με τους ιδιωτικούς φορείς υγείας θα βελτιώσει ή θα επιδεινώσει τις υπηρεσίες υγείας ανέφεραν:

  • το 56,1% ότι θα τις βελτιώσει,
  • το 16,1% ούτε – ούτε,
  • το 15% δεν απαντά,
  • το 12,9% πιστεύει πως θα τις επιδεινώσει

Δείτε ακόμη:
Θεσσαλονίκη: Ξεκινά το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΑΣΘ