Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής ενθαρρύνει τους γονείς και τους φροντιστές να διαβάζουν βιβλία στα παιδιά τους κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία, προκειμένου να ενισχύσουν τις σχέσεις αγάπης και φροντίδας κατά τη διάρκεια μιας κρίσιμης περιόδου ανάπτυξης του εγκεφάλου. Η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά συμβάλλει στη δημιουργία των θεμελίων για την υγιή κοινωνική-συναισθηματική, γνωστική, γλωσσική και εκπαιδευτική ανάπτυξη.
Σε επικαιροποιημένη δήλωση πολιτικής, που αποτελεί την πρώτη επικαιροποίηση των συστάσεών της από το 2014, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής επισημαίνει ότι η καλή γονεϊκή πρακτική της ανάγνωσης θέτει τις βάσεις για τη σχολική ετοιμότητα και την παροχή διαρκών οφελών σε όλη τη διάρκεια της ζωής των παιδιών. Η δήλωση συνοδεύεται από τεχνική έκθεση που εξετάζει τα στοιχεία για την ανάγνωση των γονέων ως μέσο ενίσχυσης των σχέσεών τους και ανάπτυξης πρώιμων δεσμών.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά στους παιδιάτρους να ενθαρρύνουν την ανάγνωση βιβλίων από τους γονείς στα παιδιά από τη γέννηση και να συνεχίζουν τουλάχιστον μέχρι το νηπιαγωγείο, ακόμα και σε περίπτωση νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Επιπλέον, υπογραμμίζει τη σημασία της περιορισμένης χρήσης οθονών στην πρώιμη παιδική ηλικία και της προτίμησης στα έντυπα βιβλία, καθώς τα ψηφιακά δεν προωθούν ισοδύναμες αλληλεπιδράσεις.
Η δήλωση πολιτικής παρουσιάστηκε στο ετήσιο εθνικό συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής στο Ορλάντο της Φλόριντα και θα δημοσιευθεί στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού Pediatrics.