Προστατευτείτε από τις κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις που προσπαθούν να κλέψουν τα τραπεζικά σας στοιχεία. Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών προειδοποιεί για την αύξηση των περιστατικών απάτης μέσω της τακτικής Caller ID Spoofing, όπου κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις εμφανίζονται να προέρχονται από ασφαλείς αριθμούς. Αυτές οι κλήσεις φαίνεται ότι προέρχονται από την τράπεζα του πολίτη, ενώ στην πραγματικότητα είναι απατεώνες που υποδύονται τραπεζικά στελέχη. Σκοπός τους είναι να αποσπάσουν ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης και PIN, με στόχο τη χρηματοοικονομική εκμετάλλευση των θυμάτων τους.
Οι απατεώνες συχνά επικαλούνται ότι χρειάζονται αυτά τα στοιχεία για την δήθεν προστασία του πελάτη από κακόβουλες ενέργειες. Συμβουλεύει η Ένωση να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με κλήσεις που φαίνονται να προέρχονται από την τράπεζά σας, ειδικά αν ο συνομιλητής σας ζητά προσωπικά δεδομένα. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι κατά τη διάρκεια μίας αυθεντικής επικοινωνίας, η τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα στοιχεία.
Σε περίπτωση που δεχθείτε τέτοιες κλήσεις, τερματίστε άμεσα και καλέστε το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς σας. Αποφύγετε να πληκτρολογήσετε κωδικούς πρόσβασης που σας ζητούνται και διαβάστε προσεκτικά τα μηνύματα που στέλνει η τράπεζά σας.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών παραθέτει επτά ύποπτα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε κατά την διάρκεια τέτοιων κλήσεων, όπως η πίεση για άμεσες αποφάσεις και η απαίτηση για ευαίσθητα στοιχεία. Είναι ζωτικής σημασίας να παραμένετε σε εγρήγορση και να ελέγχετε πάντα την αυθεντικότητα των κλήσεων που λαμβάνετε.
Πηγή περιεχομένου: in.gr