Πριν από λίγο καιρό είχαμε ασχοληθεί με το Μουντιάλ της Ρωσίας και τα έσοδα που έφερε στην ΕΡΤ. Θυμίζουμε ότι η ΕΡΤ μπήκε… μέσα από το Μουντιάλ 2018.
ΝΕΡΙΤ το ρεκόρ!
Δαπάνησε 10 εκατ. ευρώ για τα δικαιώματα και εισέπραξε 7,3 εκατ. ευρώ από διαφημίσεις. Είχαμε, ωστόσο, επισημάνει ότι σε μια δύσκολη διαφημιστικά εποχή, τα έσοδα κρίθηκαν ικανοποιητικά, ενώ υπήρχε ακόμα ένα μειονέκτημα. Το γεγονός ότι στη Ρωσία δεν υπήρχε η Εθνική Ελλάδος για να αυξηθεί το ενδιαφέρον και κατ’ επέκταση η διαφήμιση.
Όχι πως η αύξηση ήταν σίγουρη. Διότι υπάρχει και το παράδειγμα της ΝΕΡΙΤ. Όπως αναφέρουν οι typologies.gr το 2014 το κόστος των δικαιωμάτων έφτασε τα 12.950.000 ευρώ, εξαιτίας της συμμετοχής της Εθνικής ποδοσφαίρου, ενώ τα έσοδα από τη διαφήμιση έφτασαν τα 8.135.000 ευρώ. Δηλαδή, το έλλειμμα ήταν σχεδόν διπλάσιο!
Η ΝΕΡΙΤ έχει το ρεκόρ… χασούρας σε Μουντιάλ λοιπόν. Όσο για τους λόγους που συμβαίνει αυτό; Είναι ένα φαινόμενο παγκοσμίως, αφού τα δικαιώματα των αγώνων είναι ακριβά με αποτέλεσμα να μπορούν να τα “χτυπήσουν” μόνο τα κρατικά κανάλια που έχουν ενίσχυση ή ανταποδοτικά τέλη.