Ημερίδα Αυτισμού: Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – Τι γίνεται στο κομμάτι της σεξουαλικής εκπαίδευσης (pic)

Ημερίδα για τον αυτισμό πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα με θέμα τη «Διαχείριση του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) & Διαχείριση Συμπεριφορών» στο πολυλειτουργικό κέντρο – θέατρο δήμου Κορδελιού –Ευόσμου.

Γράφει η Βαλάντου Γιαννακούδη

propoli

Τον λόγο πήραν εξειδικευμένοι ομιλητές στο θέμα όπως για παράδειγμα καθηγητές στο  Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κορδελιού (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) και γνώστες της ψυχολογίας.

Ο  αυτισμός, όπως είναι γνωστό, αποτελεί μία σοβαρή νευροψυχολογική διαταραχή, που διαρκεί μία ολόκληρη ζωή και είναι συνήθως παρούσα από τη γέννηση του παιδιού, ενώ δεν πρόκειται για ψυχιατρική νόσο, ωστόσο μπορεί να υπάρχει μόνος του ή σε συνδυασμό με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές, όπως νοητική καθυστέρηση, ανικανότητες στη μάθηση, επιληψία, κ.α.

Μεταξύ των όσων ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της επιστημονικής ημερίδας, έγινε ξεκάθαρος ο διαχωρισμός των αναγκών που υπάρχουν αλλά και προκύπτουν κατά τη μετάβαση ενός αυτιστικού παιδιού από την πρωτοβάθμια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς πέρα από την ηλικιακή διαφορά προκύπτει και η αλλαγή στον χώρο, στην δομή που είχαν μάθει και συνηθίσει. Αυτό που τονίστηκε είναι πως κάθε παιδί που από το δημοτικό μεταβαίνει στο γυμνάσιο, χρειάζεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, ενώ συνήθως ο μέσος χρόνος εγκλιματισμού είναι στους τρεις μήνες.

Παράλληλα, αναφορά έγινε και στις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι καθηγητές στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά την υποστελέχωση που παρατηρείται ή την έλλειψη επαρκούς εξειδίκευσης όπως και κατ’ επέκταση τους σκοπέλους που έχουν να υπερπηδήσουν οι εκπαιδευτικοί και μεταξύ τους προκειμένου να έχουν μια αγαστή συνεργασία, δεδομένου ότι πολλές καίριες ειδικότητες, όπως αυτή της κοινωνικής λειτουργού, δεν παρίστανται σε καθημερινή βάση.

Ακόμη, στην συγκεκριμένη ημερίδα οι ομιλιτές δε δίστασαν να αγγίζουν ένα ευαίσθητο ζήτημα, που πολλές φορές, όπως σημείωσαν και οι ίδιοι, ο κόσμος κάνει σαν να μην υπάρχει. Είναι το θέμα της σεξουαλικότητας. Έτσι, λοιπόν, παρουσιάστηκε μια άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα του δρ. Νικολάου Απτεσλή με θέμα «σεξουαλική εκπαίδευση για μαθητές με αναπηρία».

«Το σεξ και η σεξουαλικότητα, όντας σοβαρά ζητήματα συζήτησης και μελέτης, είναι από τα θέματα που πολλοί από μας προτιμούν να αποφεύγουν παρά να τα αντιμετωπίζουν. Αυτό είναι ακόμη πιο αληθές όταν το εν λόγω ζήτημα έχει να κάνει με τη σεξουαλικότητα και τους μαθητές με αναπηρία», σημειώνει ο ίδιος στην εργασία του.

Συνεχίζοντας, τονίζεται πως τα άτομα με αναπηρία είναι σεξουαλικά όντα. Ωστόσο, παρουσιάζεται μεγάλη ανάγκη για εξατομικευμένη, αποτελεσματική εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία, ενώ υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα για παροχή και παρουσίαση έγκυρων και έγκαιρων πληροφοριών, με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνονται κατανοητές. Για παράδειγμα τέτοιοι τομείς πληροφοριών μπορεί να είναι η εφηβεία, ο αυνανισμός, η σεξουαλική κακοποίηση, η εγκυμοσύνη κ.α. Εξίσου ενδιαφέρουσα ομιλία ακολούθησε και από την κ. Φωτεινή Μιδούχα ψυχολόγο, ενώ λίγο νωρίτερα είχε επισημανθεί το πόσο ωφέλιμο είναι οι γονείς να απευθύνονται σε παιδοψυχιάτρους, και δυστυχώς δεν είναι σύνηθες.

Τέλος, υπογραμμίζεται πως στην ημερίδα ο στόχος ήταν η έγκριτη ενημέρωση γονέων παιδιών με Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού, των Εκπαιδευτικών στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ αλλά και των Φροντιστών Ατόμων με Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού. Στόχος που επιτεύχθηκε δια των Αντιδημαρχιών Κοινωνικής Προστασίας-Δημόσιας Υγείας, Παιδείας – Δια Βίου Μάθησης και με την συνεργασία της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Κορδελιού Ευόσμου.

Δείτε επίσης: Ερντογάν: “Για εμένα δεν υπάρχει πια Μητσοτάκης, δεν θα συναντηθώ ποτέ μαζί του”

Loading