Οι αναπληρωματικοί οδηγοί των ομάδων της Formula 1

Οι ομάδες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Φόρμουλα 1, έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται για το πρώτο γκραν πρι της σεζόν, το οποίο θα διεξαχθεί στις 5 Ιουλίου, στην πίστα Red Bull Ring της Αυστρίας. Τι ισχύει με τον κορονοϊό και τους οδηγούς. 

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, το αφεντικό της Φόρμουλα 1, ο Αμερικανός Τσέιζ Κάρει, όταν ρωτήθηκε για το τι θα κάνουν οι ομάδες σε περίπτωση που ο οδηγός τους βρεθεί θετικός στον κορονοϊό, δήλωσε: «Αν ένας οδηγός βρεθεί θετικός στον ιό, τότε υπάρχουν και οι αναπληρωματικοί οδηγοί. Είναι σαν έχει συμβεί κάποιο απρόοπτο ή να έχει πάθει τροφική δηλητηρίαση». Ποιες ομάδες όμως είναι πραγματικά έτοιμες για ένα τέτοιο ενδεχόμενο;  

propoli

Πάμε να τις δούμε αναλυτικά. 

Renault 

Η ομάδα με το μεγαλύτερο πρόβλημα σε περίπτωση κρούσματος. Η γαλλική ομάδα μέχρι σήμερα, δεν έχει ανακοινώσει το δίδυμο των αναπληρωματικών οδηγών της για τη νέα σεζόν καθώς η παύση της νέας σεζόν πήγε πολλές ομάδες πίσω στον προγραμματισμό τους και μία από αυτές ήταν και η Ρενό. Οι δύο νεαροί εργοστασιακοί πιλότοι της, δεν διαθέτουν ακόμα αγωνιστική άδεια για την Φόρμουλα 1 και έτσι οι Γάλλοι εξετάζουν τις επιλογές τους. Θεωρητικά, ο πρώτος υποψήφιος για αυτή τη θέση θα μπορούσε να είναι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ο οποίος θα αποτελέσει παρελθόν από την ομάδα αφού το συμβόλαιο του δεν ανανεώθηκε. 

McLaren 

Ιδιαίτερη περίπτωση αυτή της ομάδας του Γουόκιν. Η Βρετανική ομάδα υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με τη Μερσέντες για προμήθεια κινητήρων από το 2022, ξυπνώντας ευχάριστες μνήμες στους φαν και των δύο ομάδων. Αυτό σημαίνει, ότι εάν χρειαστεί θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τους δύο οδηγούς της Γερμανικής ομάδας, Έστεμπαν Γκουτιέρεζ και Στόφελ Βαντούρν, ο οποίος μάλιστα ξέρει καλά τα κατατόποια αφού υπήρξε οδηγός της πριν από μια τριετία. 

Racing Point 

Το ίδιο ισχύει και για την Racing Point, μελλοντική Aston Martin Racing και πρώην Force India. Στη περίπτωση της όμως, προηγείται έναντι της ΜακΛάρεν λόγω παλαιότητας! 

Alpha Tauri/Red Bull 

Η χρησιμοποίηση οδηγών από πάνω από μία ομάδες δεν είναι κάτι το απαγορευτικό για την F1, για αυτό και συμβαίνει αρκετά συχνά. Όσον αφορά τις ομάδες Alpha Tauri (πρώην Τόρο Ρόσο) και Aston Martin Red Bull Racing (η Alpha Tauri είναι ουσιαστικά ακαδημία της Ρεντ Μπουλ), εκεί υπάρχει η Σέρχιο Σέτε Καμάρα, ο οποίος θα μπορούσε να αντικαταστήσει κάποιον από τις δύο ομάδες. Επίσης, θα μπορούσαν να οδηγήσουν για τους “Ταύρους” και οι δύο οδηγοί της Alpha Tauri, Πιέρ Γκασλί και Ντάνι Κβίατ (πρώην οδηγοί της Ρεντ Μπουλ και οι δύο). 

Williams 

Στη βρετανική ομάδα τα προβλήματα είναι τεράστια. Από την μία, το βάδισμα στην μετριότητα εδώ και μια 5ετια από την άλλη, ο κορονοϊός που όπως φαίνεται έφερε σε πολύ δεινή θέση τη δεύτερη ιστορική ομάδα του grid. Και αυτό γιατί η κόρη του ιδιοκτήτη της ομάδας, Κλαίρ Γουίλιαμς, αναγκάστηκε να βγάλει την ομάδα «στο σφυρί». Όπως καταλαβαίνει κανείς, το μυαλό της ομάδας δεν μπορεί να βρίσκεται στο αγωνιστικό. Παρ’ όλα αυτά έχει φροντίσει να κλείσει τη μία θέση αναπληρωματικού οδηγού, προσλαμβάνοντας τον Τζον Άιτκεν, ο οποίος εκτελούσε χρέη δοκιμαστή την περσινή σεζόν στη Renault. 

Alfa Romeo 

Η ιστορική ιταλική ομάδα επέστρεψε πριν λίγα χρόνια, ως κατασκευαστής στη Φόρμουλα 1 και δεν θα έλεγε κανείς ότι τα έχει πάει άσχημα. Αν και λειτουργεί περισσότερο ως δεύτερη ομάδα της Φεράρι (γνωστές άλλωστε οι πολύ καλές σχέσεις μεταξύ των δύο εταιριών) καθώς χρησιμοποιεί τους κινητήρες της, τα αποτελέσματα της είναι πολύ καλά. Η ιταλική ομάδα λοιπόν διαθέτει ως αναπληρωματικούς οδηγούς, τον Πολωνό Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος βρισκόταν μέχρι πέρσι στο τιμόνι της Γουίλιαμς και τον πρώην πιλότο της ομάδας, Μάρκους Έρικσον.  

Haas 

Η Αμερικανική ομάδα είναι ίσως η καλύτερη μέτρια ομάδα του grid. Εδώ και μερικά χρόνια, οι επιτυχίες της είναι διόλου ευκαταφρόνητες. Με τον Γκέτνερ Στάινερ ως επικεφαλή και τους Ρομέιν Γκροζάν και Κέβιν Μάγκνουσεν πίσω από τιμόνι, τα αποτελέσματα της είναι εξαιρετικά, βάσει και της δυναμικής της ομάδας. Παρ’ όλα αυτά, ο κορονοϊός έφερε σε δύσκολη θέση και αυτή την ομάδα ασχέτως αν τα «μεγάλα κεφάλια» της εταιρίας προσπαθούν να το κρύψουν. Αν χρειαστεί λοιπόν, να αντικαταστήσουν τους δύο οδηγούς τους, τότε Λουί Ντελετράζ και Πιέτρο Φιτιπάλντι (εγγονός του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, Έμερσον Φιτιπάλντι) 

Ferrari 

Ειδική περίπτωση και αυτή των Ιταλών. Αν βρεθούν κάποιος εκ των Λεκλέρκ ή Φέτελ θετικοί στον ιό, τότε ο πρώτος που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι ο Αντόνιο Τσιοβινάτσι, της Alfa Romeo. Ο Ιταλός πιλότος προέρχεται από την ακαδημία της Φεράρι για αυτό και έχει δύο ρόλους. Αυτόν του βασικού οδηγού της Alfa Romeo αλλά και του αναπληρωματικού της Scuderia. O δεύτερος αναπληρωτής οδηγός της ιστορικότερης ομάδας του grid είναι ο Πασκάλι Βερλάιν, ο οποίος λειτουργεί και ως οδηγός στον προσομοιωτή.  

Mercedes 

Όπως είπαμε και παραπάνω, οι δύο αναπληρωματικοί οδηγοί της γερμανικής ομάδας είναι ο Έστεμπαν Γκουτιέρεζ και Στόφελ Βαντούρν. Φυσικά αν τους χρειαστεί η γερμανική ομάδα, θα τους χρησιμοποιήσει πρώτη αφού ανήκουν στο δυναμικό της και θα αφήσει τις ΜακΛάρεν και Racing Point στα «κρύα του λουτρού» αν παρουσιαστεί και σε αυτούς ταυτοχρόνως πρόβλημα.  

Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε ότι βασική προϋπόθεση για να δώσει κάποιος οδηγός κανονικά το παρόν σε ένα γκραν πρι είναι να υποβληθεί πρώτα σε τεστ κορονοϊού αυτό να βγει αρνητικό. Σε αντίθετη περίπτωση, θα μπαίνει αυτομάτως σε καραντίνα. Για αυτό και οι αναπληρωματικοί οδηγοί θα βρίσκονται στο γκαράζ των ομάδων τους σε κάθε πίστα για παν ενδεχόμενο.   

Loading