Συμφωνία Volkswagen και γερμανικών συνδικάτων για μείωση 35.000 θέσεων εργασίας

Συμφωνία Volkswagen και γερμανικών συνδικάτων για μείωση 35.000 θέσεων εργασίας

Η Volkswagen και τα γερμανικά συνδικάτα κατέληξαν σε συμφωνία μετά από μαραθώνιες συνεδριάσεις και πρωτοφανείς απεργιακές κινητοποιήσεις στη Γερμανία.

Σύμφωνα με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 20 Δεκεμβρίου, η VW θα διατηρήσει λειτουργικά τα 10 γερμανικά εργοστάσια της μάρκας και θα επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030. Περίπου 35.000 θέσεις εργασίας θα περικοπούν στη Γερμανία έως το 2030 και η παραγωγή των εργοστασίων θα μειωθεί κατά 700.000 οχήματα.

Η VW επιδιώκει να μειώσει το κόστος καθώς η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται, αναφέρει το Reuters.

Οι υπεύθυνοι των συνδικάτων χαιρέτησαν τη συμφωνία ως «χριστουγεννιάτικο θαύμα» μετά από 70 ώρες εξαντλητικών διαπραγματεύσεων, τις μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της εταιρείας. Δεν θα υπάρξει άμεσο κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις και η VW υποχώρησε από το αίτημα της να καθιερώσει περικοπές μισθών 10%.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι η συμφωνία θα επιτρέψει εξοικονόμηση 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα και ότι δεν θα υπάρξει καμία σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη της και στα οικονομικά της στοιχεία το 2024.

Η παραγωγή οχημάτων θα κλείσει στο εργοστάσιο της Δρέσδης μέχρι το τέλος του 2025. Το προσωπικό της VW δεν θα λάβει αυξήσεις βάσει συλλογικής σύμβασης μισθών τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ ορισμένα μπόνους θα καταργηθούν ή θα μειωθούν.

Η VW βρίσκεται σε συνομιλίες με εκπροσώπους των συνδικάτων από τον Σεπτέμβριο για μέτρα που θεωρεί απαραίτητα ώστε να ανταγωνιστεί τους φθηνότερους Κινέζους αντιπάλους και να χειριστεί την ελλιπή ζήτηση στην Ευρώπη.

Η κρίση έπληξε τη VW σε μια περίοδο αβεβαιότητας και πολιτικής αναταραχής στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Το ζήτημα του πώς να διορθωθεί η υποτονική ανάπτυξη της Γερμανίας έχει μπει στο επίκεντρο ως θέμα προεκλογικής εκστρατείας ενόψει των πρόωρων εκλογών τον Φεβρουάριο.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς καλωσόρισε τη συμφωνία ως «μια καλή, κοινωνικά αποδεκτή λύση», προσθέτοντας ότι διασφαλίζει ότι η Volkswagen και οι εργαζόμενοί της μπορούν να προσβλέπουν σε ένα καλό μέλλον.

Η UBS εκτιμά ότι κάθε μέρα απεργίας στη Γερμανία μπορεί να κόστισε στη VW έως και 100 εκατομμύρια ευρώ έσοδα.

Loading

Play