Black Friday: Ένα δυναμικό ξεκίνημα για την εμπορική αγορά του Φθινοπώρου

Black Friday: Ένα δυναμικό ξεκίνημα για την εμπορική αγορά του Φθινοπώρου

Στην κορυφαία εμπορική γιορτή του χειμώνα που περιλαμβάνει την Black Friday (Παρασκευή 29 Νοεμβρίου) και την Cyber Monday (Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου) ποντάρουν επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το λιανεμπόριο αισιοδοξεί αναμένοντας μια τονωτική ένεση ρευστότητας, καθώς έχουν καταργηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. Οι καταναλωτές ετοιμάζονται να βγουν σε κυνήγι προσφορών πολλές εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα εκμεταλλευόμενοι τις δελεαστικές προσφορές τις μέρες της Black Week.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), όπως κάθε χρόνο, την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου τόσο τα ηλεκτρονικά όσο και τα φυσικά καταστήματα θα συμμετάσχουν στην εμπορική γιορτή προσφέροντας προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Η γιορτή, αν και ξενόφερτη, ωριμάζει στη χώρα μας με αποτέλεσμα να προσφέρονται όλο και μεγαλύτερες εκπτώσεις προς όφελος του καταναλωτή.

Την ίδια στιγμή, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στην αγορά από το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές, προς όφελος του καταναλωτή. Ο έλεγχος της αγοράς είναι μια δεδομένη υποχρέωση της κυβέρνησης την οποία πρέπει να κάνει διαρκώς και όχι μόνο την περίοδο της Black Friday, σημειώνει ο κ. Σαββίδης.

Εστιάζοντας στον καταναλωτή, αναφέρει ότι συνεχίζει να υφίσταται το πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα, επισημαίνοντας ότι το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών διατίθεται κυρίως στην πληρωμή των αυξημένων ενοικίων και στα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, εκπτωτικά γεγονότα όπως είναι αυτό της Black Friday δεν θα μείνουν ανεκμετάλλευτα, καθώς θα προσφέρουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να κυνηγήσουν τις προσφορές σε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.

Πώς θα συμπεριφερθούν οι καταναλωτές στο μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός του Φθινοπώρου; Όπως εξηγεί ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος EY Ελλάδος, στο πλαίσιο της μεγάλης ετήσιας έρευνας της ΕΥ για τις καταναλωτικές τάσεις, ρωτήθηκαν Έλληνες καταναλωτές αν σκοπεύουν να κάνουν αγορές τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday. Ένας στους δύο συμμετέχοντες (50%) απάντησε θετικά, ενώ το 79% δήλωσαν ότι αναβάλλουν κάποιες αγορές περιμένοντας πιο μειωμένες τιμές.

Τέλος, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν τους καταναλωτές να επιδιώκουν οικονομικά συμφέρουσες, έξυπνες και ασφαλείς αγορές, ελέγχοντας τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και επιβεβαιώνοντας την ορθότητα των προσφερόμενων τιμών.

Loading