Επανάσταση στον τρόπο που πραγματοποιούμε αγορά μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων φέρνει η εμφάνιση στην Ελλάδα του live shopping, που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές καινοτομίες των τελευταίων ετών. Σε μια εποχή μάλιστα που οι καταναλωτές επιζητούν αμεσότητα, διαδραστικότητα και προσωποποίηση στις αγορές τους, το live shopping προσφέρει στους ενδιαφερόμενους την ιδανική λύση.
Τι είναι όμως το Live Shopping; Όπως αναφέρει η product manager της Generation Y, Εύη Τοπάλη, το live shopping συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου με τη διαδραστικότητα της ζωντανής αλληλεπίδρασής τους με τους καταναλωτές. Σε μία ζωντανή σύνδεση, οι επιχειρήσεις δείχνουν τα προϊόντα, εξηγούν τις δυνατότητές τους, και απαντούν σε ερωτήσεις του κοινού σε πραγματικό χρόνο. Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν αγορές άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από την πλατφόρμα.
Δισεκατομμύρια πωλήσεων στην Αμερική και Ασία – Άνοδος και στην Ευρώπη
Η μορφή των αγορών κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, με την Κίνα να οδηγεί την τάση, καταγράφοντας δισεκατομμύρια πωλήσεων μέσω live streaming. Σταδιακά, η τάση αυτή κατακτά και τις δυτικές αγορές, αναδεικνύοντας νέες ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές.
Ειδικότερα, το live shopping έχει γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου το 2023 η αγορά του live-streaming εμπορίου έφτασε σχεδόν τα 5 τρισεκατομμύρια γιουάν, σημειώνοντας δωδεκαπλάσια αύξηση σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Αν και η Ευρώπη ακόμη υστερεί σε σύγκριση με την Ασία, το ενδιαφέρον για το live shopping αυξάνεται. Σύμφωνα με έρευνα, το 67% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσε ενδιαφέρον για το live shopping, με τη μόδα να είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία προϊόντων. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις μέσω live shopping εκτιμήθηκαν σε 50 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 και προβλέπεται να αυξηθούν κατά 36% τα επόμενα τρία χρόνια.
Το eCommerce δεν είναι πλέον απλά μια συναλλαγή – είναι μία εμπειρία, όπως αναφέρει η CEO της Generation, Εύη Μπουκώρου Γεωργούδα. Το Live Video Shopping φέρνει την αλληλεπίδραση στο προσκήνιο, μετατρέποντας το online shopping από μια μοναχική διαδικασία σε μια κοινωνική, engaging και αποδοτική εμπειρία. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: τα conversion rates του Live Video Shopping φτάνουν έως και 10 φορές υψηλότερα από τα παραδοσιακά e-shops, ενώ το engagement των χρηστών είναι έως και 5 φορές μεγαλύτερο. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν απλά ένα προϊόν – το βιώνουν, αλληλεπιδρούν και παίρνουν αποφάσεις αγοράς σε πραγματικό χρόνο.
Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Το live shopping δεν είναι απλώς μια νέα τάση, καθώς προσφέρει σημαντικά οφέλη που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν τους πελάτες:
Η ανάπτυξη του live shopping έχει οδηγήσει στη δημιουργία καινοτόμων πλατφορμών που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτή την τάση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Buywith, μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να κάνουν ζωντανές παρουσιάσεις προϊόντων μέσω του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος. Οι πελάτες παραμένουν στο e-shop, βλέπουν τα προϊόντα σε πραγματικό χρόνο, μπορούν να κάνουν ερωτήσεις και να προχωρήσουν στην αγορά τους. Τα εργαλεία που προσφέρει επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συνεργάζονται με influencers, να δημιουργούν εξατομικευμένα live events και να ενισχύουν τη συμμετοχή του κοινού.
Ένας χρηστικός οδηγός – Πώς να ξεκινήσετε με το Live Shopping
Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενσωματώσουν το live shopping στη στρατηγική τους θα πρέπει να ξεκινήσουν με τα εξής βήματα:
Τα βασικά οφέλη του live shopping για τον καταναλωτή είναι:
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ