Η επιβολή δασμών στις εισαγωγές μπύρας των ΗΠΑ προκαλεί σοβαρές ανησυχίες για την απασχόληση στην Ευρώπη. Οι ευρωπαίοι ζυθοποιοί προειδοποιούν ότι η επιβολή δασμού 25% στις εισαγωγές μπύρας στις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια έως και 100.000 θέσεων εργασίας και στην αναστολή λειτουργίας πολλών ζυθοποιείων στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τους υποστηρίξει και να βρει τρόπους αντίκτυπου της εν λόγω επιβάρυνσης, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Η επιβολή της νέας εισφοράς, η οποία ανακοίνωσε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, αιφνιδίασε τους ζυθοποιούς και απειλεί σοβαρά τους αμερικανούς εισαγωγείς ευρωπαϊκών και μεξικανικών μπυρών.
Οι ζυθοποιοί ανησυχούν επίσης για την ασάφεια που περιβάλλει την εφαρμογή του δασμού, καθώς δεν είναι σαφές αν θα ισχύει για όλες τις μπύρες ή μόνο για εκείνες που εισάγονται σε κουτιά. Η Julia Leferman, γενική γραμματέας της Brewers of Europe, τόνισε την ανάγκη να αξιοποιηθούν όλοι οι διπλωματικοί δίαυλοι για την αποσόβηση αυτής της κατάστασης, όπου οι ευρωπαίοι ζυθοποιοί γίνονται παράπλευρο θύμα της απόφασης αυτής.
Η Brewers of Europe, που εκπροσωπεί και μεγάλες ζυθοποιίες όπως η Carlsberg και η Asahi, ανέφερε ότι η Γενική Διεύθυνση Εμπορίου της ΕΕ έχει επικοινωνήσει με τους αμερικανούς αξιωματούχους, χωρίς ωστόσο να έχει επιτύχει να διευκρινίσει το πεδίο εφαρμογής των δασμών. Ο εν λόγω δασμός των 25% είναι υψηλότερος από τον προηγούμενο δασμό 20% που θα επιβληθεί στα προϊόντα της ΕΕ που εισάγονται στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του εμπορικού ομίλου, οι ευρωπαϊκές ζυθοποιίες εξήγαγαν μπύρα αξίας 870 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ το 2024, με εκτίμηση ότι 100.000 από τις 2 εκατ. θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή ζυθοποιία θα μπορούσαν να χαθούν εξαιτίας αυτής της απόφασης.
Οι αναλυτές υποδεικνύουν ότι οι αμερικανικές εισαγωγές μεξικανικών μπυρών αντιπροσωπεύουν περίπου το 85% των πωλήσεων της Constellation Brands, η οποία παράγει τις γνωστές μπύρες Corona και Modelo. Αντιθέτως, η Heineken έχει χαμηλότερη έκθεση, με τις εισαγωγές της να αποτελούν μόλις το 3% των συνολικών πωλήσεών της στις ΗΠΑ. Η Constellation δεν έχει ακόμη απαντήσει σε αιτήματα για σχόλια, όπως και η Heineken.
Πηγή περιεχομένου: in.gr