Ανακαλύψτε την καλλιτεχνική κληρονομιά του Πολυτεχνείου και τη σημασία της τέχνης στη διατήρηση της μνήμης και της ελευθερίας. Ο φοιτητής της Καλών Τεχνών Γιάννης Καΐλης, ο οποίος έγραψε τα συνθήματα «Έξω οι ΗΠΑ, Έξω το ΝΑΤΟ» στις πύλες του Πολυτεχνείου που έριξε το τανκ ΑΜΧ-30, βρέθηκε νεκρός σε ένα οικόπεδο της οδού Βαλτετσίου στα Εξάρχεια στις 22 Φεβρουαρίου 1974. Βασανίστηκε και μαρτύρησε στα χέρια της ασφάλειας, αν και η επίσημη εκδοχή μιλούσε για αυτοκτονία. Μια μεγάλη μερίδα καλλιτεχνών σώπασε. Πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων πραγματοποιήθηκαν από τότε για την Εξέγερση του Πολυτεχνείου, όμως ελάχιστες ήταν εκείνες που αναφέρθηκαν στο επώνυμό του. Όταν η τέχνη είναι απολιτική, σημαίνει ότι έχει συμμαχήσει με την άρχουσα τάξη, θεωρούσε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ. Κατά ευτυχή τρόπο, σπουδαίοι εικαστικοί καλλιτέχνες, έχοντας για συντροφιά ποιητές και μουσικούς, αποτύπωσαν τα αιματηρά γεγονότα της Εξέγερσης.
Σε ποιο βαθμό τώρα η τέχνη, πεζογραφία, ποίηση, μουσική και, ιδιαίτερα, η εικαστική, ζωντανεύει ή αναπαριστά αυτό το γίγνεσθαι που καθώς πορεύεται, πλουτίζεται και αλλάζει πλησιάζοντας όλο και πιο πολύ την Δημοκρατία; Η επίγνωση της σημασίας του Πολυτεχνείου και η αναγωγή στις αξίες του αποτυπώνεται σε αυτά που έχουν ως τώρα δημιουργήσει οι καλλιτέχνες, διερωτάται ο αείμνηστος δημοσιογράφος Ηρακλής Τζάθας.
Όπως έχει δείξει η ιστορία, τα μεγάλα κοινωνικά γεγονότα, οι εξεγέρσεις και επαναστάσεις, ανέκαθεν ενέπνεαν τους καλλιτέχνες. Ο ήρωας μέσα στο πλήθος παραμένει ένα σύμβολο και η παρουσία του έχει διαρκή σημασία. Η τέχνη από τα γεννοφάσκια της εξυπηρετεί έναν σκοπό: να καταγράψει για να προστατεύσει τη μνήμη.