Ανακαλύφθηκε μια πιθανή αυτοπροσωπιογραφία του Βαν Γκογκ σε γκαράζ, εκτιμώντας τη σημαντική της αξία. Σε ένα παζάρι της Μινεσότα, ένας συλλέκτης αντικών απέκτησε μια ελαιογραφία ενός ψαρά για λιγότερο από 50 δολάρια. Πλέον, ειδικοί εκφράζουν τη θεωρία ότι το έργο αυτό μπορεί να αποτελεί έναν χαμένο πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Ο πίνακας, με τίτλο Elimar (1889), ενδέχεται να έχει δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της παραμονής του καλλιτέχνη στο ψυχιατρικό σανατόριο Saint-Paul στη Γαλλία. Στο διάστημα αυτό, ο Βαν Γκογκ παρήγαγε περίπου 150 καμβάδες, συμπεριλαμβανομένων αριστουργημάτων όπως τα Άνθη Αμυγδαλιάς και η Έναστρη Νύχτα.
Το Elimar απεικονίζει έναν ψαρά με λευκό πηγούνι και στρογγυλό καπέλο, ο οποίος κρατάει μια πίπα στο στόμα του ενώ επιδιορθώνει το δίχτυ του σε μια ερημική ακτή. Η λέξη Elimar, που φαίνεται ότι είναι το όνομα του άνδρα, είναι γραμμένη στην κάτω δεξιά γωνία. Για την αξιολόγηση του πίνακα, συγκεντρώθηκε ομάδα περίπου 20 εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι ανέλυσαν τις χρωστικές και τις ίνες του καμβά.
Μια έκθεση 458 σελίδων αποκάλυψε λεπτομέρειες που επιβεβαιώνουν την ηλικία και την αυθεντικότητα του πίνακα. Οι χρωστικές που χρησιμοποιήθηκαν ταιριάζουν με αυτές που ήταν διαθέσιμες την εποχή του Βαν Γκογκ, εκτός από μία, η οποία σχετίζεται με γαλλική πατέντα του 1905-06.
Ο Μπεν Άπλτον, δικηγόρος πατεντών, εντόπισε μια πατέντα του 1883 που αποδεικνύει τη χρήση του συγκεκριμένου χρώματος, γεγονός που επιτρέπει στους συντηρητές να πιστοποιήσουν την αυθεντικότητα του πίνακα ως έργο του 19ου αιώνα.
Η ανάλυση αυτή προσφέρει επίσης νέες προοπτικές για το έργο του Βαν Γκογκ, τονίζοντας την πρακτική του να επανερμηνεύει άλλα έργα. Σύμφωνα με τον Μάξγουελ Λ. Άντερσον, αυτό το έργο προσφέρει μια νέα διάσταση στην κατανόηση του Βαν Γκογκ, λειτουργώντας ως πνευματική αυτοπροσωπογραφία.
Ωστόσο, ο πίνακας πρέπει ακόμα να αποδοθεί επίσημα από το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ. Αν επιβεβαιωθεί ότι είναι αυθεντικός, η αξία του εκτιμάται στα 15 εκατομμύρια δολάρια.
Πηγή περιεχομένου: in.gr