Αντιμετώπιση της παθητικής επιθετικότητας: στρατηγικές για υγιείς αλληλεπιδράσεις. Όσοι έχουν έρθει αντιμέτωποι με παθητικά επιθετικές συμπεριφορές κατανοούν πόσο ενοχλητικές μπορούν να είναι. Η παθητική επιθετικότητα χαρακτηρίζεται ως η τέχνη να εκφράζει κανείς φαινομενικά ουδέτερες ή ευγενικές φράσεις, που κρύβουν πίσω τους προσβολές. Ακόμη πιο απογοητευτικό είναι ότι, αν την επισημάνετε, ο άλλος μπορεί εύκολα να αρνηθεί οποιαδήποτε κακή πρόθεση, προκαλώντας σας να νιώθετε ότι αντιδράτε υπερβολικά.
Δεν χρειάζεται όμως να συμμετάσχετε σε αυτό το παιχνίδι. Ακολουθούν τρεις κοινές παθητικο-επιθετικές φράσεις, καθώς και προτάσεις για το πώς να απαντήσετε ώστε να σπάσετε τον φαύλο κύκλο:
1. Αστειευόμουν. Είσαι πολύ ευαίσθητος/-η.
Αυτή η φράση υποδηλώνει ότι ο συνομιλητής σας πληγώθηκε από το σχόλιο, αλλά ο ομιλητής αποφεύγει την ευθύνη, ρίχνοντας την ευθύνη στην αντίδραση του άλλου.
Πώς να απαντήσετε: Διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Μπορείτε να πείτε: Τα αστεία πρέπει να είναι ευχάριστα και για τους δύο. Αν πληγώνουν κάποιον, δεν είναι αστείο. Αυτή η απάντηση θέτει όρια ήρεμα και αποτρέπει περισσότερη αμυντικότητα.
2. Ό,τι πεις. Κάνε ό,τι θέλεις.
Αυτή η φράση δείχνει θυμό, αλλά αντί να τον εκφράσει άμεσα, ο ομιλητής υποκρίνεται ότι δεν τον νοιάζει, προκαλώντας ενοχές στον άλλον.
Πώς να απαντήσετε: Αναγνωρίστε το υποκείμενο συναίσθημα λέγοντας: Ακούγεται ότι είσαι αναστατωμένος/-η. Θα προτιμούσα να το συζητήσουμε απευθείας – τι σε απασχολεί;. Αυτή η απάντηση διευκολύνει την επικοινωνία.
3. Ωραία, θα το κάνω μόνος μου.
Ουσιαστικά σημαίνει ότι νιώθει έλλειψη εκτίμησης ή στήριξης, αλλά αντί να ζητήσει βοήθεια, προσπαθεί να προκαλέσει ενοχές.
Πώς να απαντήσετε: Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία με την απάντηση: Αν χρειάζεσαι βοήθεια, θα χαρώ να το συζητήσουμε. Θα προτιμούσα να το ζητήσεις απευθείας. Έτσι, διευκρινίζεται ότι η απογοήτευσή του είναι κατανοητή, αλλά δεν είναι αποδεκτή η χειριστική συμπεριφορά.
Επιπλέον στρατηγικές για τη διαχείριση της παθητικής επιθετικότητας:
Όταν αντιμετωπίζετε τέτοιες συμπεριφορές, είναι σημαντικό να παραμένετε ψύχραιμοι και να προωθείτε άμεσες επικοινωνίες. Δεν μπορείτε να ελέγξετε τη συμπεριφορά των άλλων, αλλά μπορείτε να ορίσετε τον τόνο για πιο υγιείς αλληλεπιδράσεις. Θυμηθείτε ότι κάθε φορά που αντιδράτε με σαφήνεια και αυτοπεποίθηση, επανακτάτε τη δύναμή σας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr