Τι πραγματικά θέλει η γενιά Ζ από την ανταλλαγή δώρων τα Χριστούγεννα;

Τι πραγματικά θέλει η γενιά Ζ από την ανταλλαγή δώρων τα Χριστούγεννα;

Η γενιά Ζ επαναστατεί στην παράδοση των Χριστουγέννων με νέα στάση απέναντι στα δώρα. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, δημιουργώντας προσμονή για την ημέρα που θα βρουν δώρα κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ωστόσο, δεν συμμερίζονται όλοι αυτή τη χαρά. Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου ScuolaZoo, το 94% των νέων δηλώνει ότι απολαμβάνει να δίνει δώρα, αν και το 40% αναφέρει οικονομικούς περιορισμούς. Για αυτόν τον λόγο, το 43% των ερωτηθέντων σκοπεύει να περιορίσει τις ανταλλαγές δώρων σε λιγότερους από πέντε παραλήπτες, ενώ το 40% σκοπεύει να επεκτείνει τη λίστα του.

Η πλειοψηφία των νέων δηλώνει ότι θα ξοδέψει μεταξύ 10 και 30 ευρώ ανά δώρο (47%), ενώ το 29% αναμένει να δαπανήσει μεταξύ 30 και 50 ευρώ. Μόνο το 16% θα υπερβεί το όριο των 50 ευρώ και το 9% σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 100 ευρώ για ένα μόνο δώρο.

Συνολικά, οι περισσότεροι νέοι στοχεύουν να διατηρήσουν τις χριστουγεννιάτικες δαπάνες τους στα 100 ευρώ, αν και το 15% σχεδιάζει να υπερβεί τα 200 ευρώ.

Όσον αφορά τα δώρα που επιλέγει η γενιά Ζ, το 60% αγοράζει παρορμητικά όταν βρει μια συμφωνία και το 30% αναβάλλει τις αγορές μέχρι την τελευταία στιγμή, ενώ ένα 11% προγραμματίζει τις αγορές του τουλάχιστον ένα χρόνο νωρίτερα. Τα βιβλία αναγνωρίζονται ως δημοφιλής επιλογή από το 60% των ερωτηθέντων, καταρρίπτοντας το στερεότυπο ότι οι νέοι δεν αγαπούν το διάβασμα. Ιδιαίτερη προτίμηση καταγράφεται για προϊόντα ομορφιάς (41%) και περιποίησης (14%).

Επιπλέον, οι συνδρομές σε υπηρεσίες streaming, μουσικής ή περιοδικών αποτελούν μια άλλη δημοφιλή επιλογή, που προτιμά το 38% των νέων. Αν και τα δώρα DIY εκτιμώνται από το 49%, μόνο το 37% των νέων τα υλοποιεί. Οι δωροκάρτες, αν και χρήσιμες, φαίνεται να μην εντυπωσιάζουν, καθώς υποστηρίζονται από το 56%.

Άλλα δημοφιλή δώρα περιλαμβάνουν τεχνολογικά αξεσουάρ και είδη τυχερών παιχνιδιών (10%) καθώς και βιβλία και εμπειρίες ή ταξίδια (7% το καθένα). Παρά την εποχή κυνισμού που διανύουμε, η νοοτροπία της γενιάς Ζ προσανατολίζεται σε ρεαλιστικές λύσεις, που συνδυάζουν δημιουργικότητα, χρησιμότητα και οικονομική προσιτότητα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play