Ανακαίνιση και καθυστερήσεις στη γραμμή 1 του Μετρό: Νέα δεδομένα και προθεσμίες. Η διαδικασία ανακαίνισης των 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) προχωράει με σημαντικές καθυστερήσεις και αυξημένα κόστη, θυμίζοντας την ιστορία του γεφυριού της Άρτας. Οι συρμοί, που εισήλθαν στην υπηρεσία το 1984, έχουν υπερβεί κατά πολύ τον προβλεπόμενο χρόνο ζωής τους, που ήταν 30 χρόνια, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και της ελλιπούς τεχνικής υποστήριξης, γεγονός που έχει οδηγήσει σε πολλές βλάβες και περιστατικά ακινητοποίησης.
Η σύμβαση για την πλήρη ανακατασκευή των 14 συρμών υπογράφηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2022, με την υπογραφή του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, και οι ανακαινισμένοι συρμοί επρόκειτο να παραδοθούν σε τμήματα. Παρ’ όλα αυτά, το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει αναθεωρηθεί και η παράδοση του πρώτου συρμού έχει μετατεθεί για τον Φεβρουάριο του 2025. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει αποδεχθεί νέα παράταση 7 μηνών στην παραλαβή του πρώτου συρμού.
Οι συνολικές δαπάνες του έργου ανέρχονται πλέον στα 94,19 εκατομμύρια ευρώ, που περιλαμβάνουν και την ανακαίνιση υποσταθμών. Η ανακατασκευή των συρμών διεξάγεται σε εργοστάσιο της NK trailers στον Βόλο, με βάση ένα πρότυπο βαγόνι που ετοιμάζεται στην Ισπανία.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ στοχεύει να έχει ολοκληρώσει την ανακαίνιση όλων των συρμών μέχρι το τέλος του 2026, με στόχο τη βελτίωση των χρονοαποστάσεων της Γραμμής 1, προκειμένου να ανταγωνίζεται τις άλλες γραμμές του Μετρό.
Πηγή περιεχομένου: in.gr