Σε «άνθιση» τα περιστατικά βίας στον ΟΑΣΘ – «Μια φορά τον μήνα συμβαίνει κάτι σοβαρό», λένε στην politic

«Τα φαινόμενα βίας είναι απαράδεκτα και απολύτως καταδικαστέα, όποια κι αν είναι η αφορμή» γράφει σε ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΘ όταν μια εβδομάδα πριν, ένας επιβάτης της γραμμής 24 επιτέθηκε σε οδηγό ο οποίος του ζήτησε να φορέσει μάσκα όπως ορίζει το υγειονομικό πρωτόκολλο για τον κορονοϊό.

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κετικίδης

propoli

Τα περιστατικά έντονου διαπληκτισμού είτε μεταξύ επιβατών είτε ανάμεσα σε επιβάτη και οδηγό είναι ένα όχι απλά συνηθισμένο, αλλά ένα καθημερινό φαινόμενο. Κάποιες φορές μάλιστα εκτυλίσσονται δυστυχώς πολύ άσχημες σκηνές ξυλοδαρμού, με τους οδηγούς να αναγκάζονται να επέμβουν έτσι ώστε να μπορέσουν να οριοθετήσουν κάπως την παρεκτροπή των εμπλεκόμενων.

Ο κ. Νικήτας Τσαρίδης, οδηγός και μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου των Εργαζομένων του Οργανισμού μίλησε στην politic και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις…δύσκολες γραμμές του ΟΑΣΘ που ενδέχεται ως εργαζόμενος να κληθεί να αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά, ενώ εξιστόρησε και την πολύ άσχημη εμπειρία ενός οδηγού ο οποίος έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από φανατικούς οπαδούς ομάδας αθλητικού συλλόγου.

«Τα περιστατικά συμβαίνουν κυρίως σε γραμμές του κέντρου που συνωστίζεται πολύς κόσμος. Δεν πρόκειται βέβαια για περιστατικά ενός είδους. Γίνονται αρκετές κλοπές, ενώ σε πολλά πρωταγωνιστούν τοξικομανείς που μετακινούνται είτε προς είτε από τις δομές που υπάρχουν. Τον τελευταίο καιρό δημιουργούνται εντάσεις ακόμα και για τη χρήση μάσκας, διότι μετά τη γενική χαλάρωση των μέτρων, πολλοί θεωρούν ότι δεν πρέπει να φορούν μάσκα» είπε αρχικά.

«Τα συμβάντα χειροδικίας μπορεί να μην είναι καθημερινά, ωστόσο εμφανίζονται περιστασιακά με επιβάτες που μπορεί να είναι υπό την επήρεια διαφόρων ουσιών. Το λεωφορείο Ν1 που πηγαίνει προς το αεροδρόμιο είναι μια γραμμή που έχει αρκετά τέτοια περιστατικά. Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για μια γραμμή που λειτουργεί και το βράδυ ενώ οι άλλες μετά τις 00:00 δεν κυκλοφορούν, και παίρνει κόσμο από κάθε γωνιά της πόλης. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι είναι σε ένα λεωφορείο άνθρωποι που μπορεί να είστε άστεγοι, να γυρνάνε από ξενύχτια κλπ» συμπλήρωσε στη συνέχεια.

«Υπάρχουν κάποιες γραμμές που πηγαίνουν προς τη δομή των τοξικομανών στη Σταυρούπολη η οποία παλιότερα λειτουργούσε ως ψυχιατρείο. Ως οδηγός έχω αντιμετωπίσει κάποιες περιπτώσεις που μπορεί να μην δημιουργήθηκαν μεγάλες εντάσεις, ωστόσο χρειάστηκε να επέμβω εγώ για να κάνω παρατήρηση, κάτι το οποίο φυσικά δεν είναι ευχάριστο».

Το «πέσιμο» σε οδηγό από φανατικούς οπαδούς

Οι μέρες που σίγουρα…αναστενάζουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και «φωνάζουν» ότι υπάρχει πρόβλημα συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, είναι όταν διεξάγονται αγώνες κυρίως ποδοσφαιρικοί οι οποίοι προσελκύουν πολύ κόσμο. Το να υπάρχουν περισσότερα περιστατικά βίας εκείνες τις μέρες με δεδομένη την οπαδική πόλωση που διακρίνει μεγάλη μερίδα του κόσμου, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι φυσικό επακόλουθο.

Ο κ. Τσαρίδης θέλησε να διηγηθεί ένα τέτοιο συμβάν. «Πριν από κάποια χρόνια την ώρα που ο οδηγός εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του, συνάντησε στο δρόμο οπαδούς μιας ομάδας. Αρχικά αρνήθηκε να τους ανοίξει, ωστόσο μπήκαν μέσα και τον ξυλοκόπησαν, με την υπόθεση να έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια».

Συνέχισε λέγοντας ότι οι επικίνδυνες καταστάσεις εντός των λεωφορείων είναι πιο συχνές στις γραμμές που επιβαίνουν φανατικοί φίλαθλοι, αφού κατά τη μετάβασή τους στο γήπεδο «μεταφέρουν» τρόπον τινά την κερκίδα εντός του λεωφορείου.

«Έχουμε προτείνει την ημέρα που γίνονται ποδοσφαιρικοί αγώνες να μην κυκλοφορούν τα λεωφορεία πλησίον των σημείων που συγκεντρώνονται οι οπαδοί έτσι ώστε να μην υπάρχουν τέτοια περιστατικά. Αυτό βέβαια εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό από την ίδια την Αστυνομία» ανέφερε ο κ. Τσαρίδης.

«Παλιότερα οι οπαδοί μιας ομάδας είχαν στήσει ενέδρα σε οπαδούς άλλης ομάδας και μόλις τους αντιλήφθηκαν άρχισαν να πετούν πέτρες προς το λεωφορείο» σχολίασε στη συνέχεια.

«Θα πρέπει να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι από τις ομάδες ελέγχου κομίστρων»

Σχολιάζοντας το με ποιο τρόπο θα μειωθούν τα περιστατικά βίας και καβγάδων εντός του λεωφορείου, ο κ. Τσαρίδης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ενταθούν οι έλεγχοι, ωστόσο όπως ανέφερε δεν υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός εργαζομένων.

«Πρέπει οι επιβάτες να εξυπηρετούνται καλύτερα με περισσότερα δρομολόγια. Επίσης θα πρέπει να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι από τις ομάδες ελέγχου κομίστρων. Όταν για παράδειγμα μπαίνουν στα λεωφορεία οργανωμένα τρεις συνάδελφοι για ελέγχους εισιτηρίων, τότε σίγουρα θα υπάρχει και μια άλλη νοοτροπία από τον κόσμο.

Αυτός είναι ένας τρόπος εποπτείας για το τι συμβαίνει εντός του λεωφορείου, αφού ο οδηγός δε μπορεί να ελέγχει τα πάντα. Το να μπαίνουν δηλαδή πιο συχνά άνθρωποι του Οργανισμού για να κάνουν έλεγχο, θα συμβάλλει σίγουρα στο να υπάρχει ένας καλύτερος έλεγχος».

Ο κ. Τσαρίδης αναφέρθηκε και στο πόσο συχνά συμβαίνουν σοβαρά περιστατικά, λέγοντας πως οι οδηγοί καλούνται να τα αντιμετωπίσουν ακόμα και μια φορά τον μήνα.

«Έχει αποψιλωθεί το προσωπικό»

Ερωτώμενος για το αν υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό έτσι ώστε να γίνονται τακτικοί έλεγχοι απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι ο αριθμός των εργαζομένων δεν είναι αυτός που απαιτείται για να γίνονται όσοι έλεγχοι πρέπει κατά τη διάρκεια της ημέρας.

«Το υπουργείο Οικονομικών θέλει να περάσει ένα νομοσχέδιο για τις Α.Ε. που ελέγχει το κράτος. Αυτές τις μέρες συνεδριάζουν οι επιτροπές και αύριο θα ψηφιστεί. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουν να προσληφθούν part time εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Αυτό το νομοσχέδιο βέβαια αφορά όλες αυτές τις εταιρίες όπως και τον ΟΑΣΑ που κι εκεί υπάρχει η ίδια κατάσταση» σχολίασε ο κ. Τσαρίδης.

Βέβαια γνωστοποίησε ότι τουλάχιστον προς το παρόν ο ΟΑΣΘ εξαιρείται από αυτό, διότι δεν έχει βρεθεί ακόμα σε καθεστώς Α.Ε. και είναι υπό εκκαθάριση. «Τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή διοίκηση βέβαια, έχει αποτανθεί στο υπουργείο να γίνει κάποια ρύθμιθση έτσι ώστε να μπορέσει να προσλάβει εργαζόμενους, με την απάντηση του υπουργείου να είναι θετική, ωστόσο υπάρχουν κάποια διαδικαστικά θέματα που πρέπει να λυθούν».

Δείτε επίσης: ΟΑΣΘ: Καταδικάζει τα φαινόμενα βίας η διοίκηση

Loading