Επιθεώρηση και αποκατάσταση 40 πεζογέφυρων της γραμμής 1 του Μετρό στην Αθήνα για τη διασφάλιση της ασφάλειας και λειτουργικότητας. Σε εκτενή έλεγχο 40 πεζογεφυρών του δικτύου της γραμμής 1 του Μετρό Αθηνών (πρώην ΗΣΑΠ), καθώς και της πεζογέφυρας του σταθμού Χαλανδρίου, προχωρά η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ). Οι εν λόγω πεζογέφυρες δεν έχουν ελεγχθεί για σχεδόν δύο δεκαετίες και η πρωτοβουλία στοχεύει στον εντοπισμό πιθανών φθορών και στην άμεση δρομολόγηση των απαιτούμενων επισκευών.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση των εργασιών επιθεώρησης και συντήρησης. Συγκεκριμένα, οι αυτοψίες θα πραγματοποιηθούν σε πεζογέφυρες που εκτείνονται από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά, περιλαμβάνοντας την πεζογέφυρα στον σταθμό Χαλανδρίου, η οποία δεν έχει ελεγχθεί ποτέ. Σύμφωνα με την προκήρυξη της ΣΤΑΣΥ, η ολιστική προσέγγιση στην επιθεώρηση, αξιολόγηση, συντήρηση και αποκατάσταση του συνόλου των πεζογεφυρών αποβλέπει στη διασφάλιση υψηλών επιπέδων ασφάλειας και λειτουργικότητας.
Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 24 Μαρτίου 2025, με την διάρκεια της σύμβασης να καθορίζεται στους 12 μήνες. Έχει προβλεφθεί προϋπολογισμός ύψους 184.636 ευρώ για τον έλεγχο και τις προτάσεις παρεμβάσεων. Οι πεζογέφυρες κατασκευάζονται από διάφορα υλικά όπως οπλισμένο σκυρόδεμα και χάλυβα, με ποικιλία διαστάσεων.
Οι έλεγχοι θα περιλαμβάνουν τη βασική επιθεώρηση και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, πιο εξειδικευμένες αυτοψίες. Ανάλογα με τα ευρήματα, ο ανάδοχος θα προτείνει έργα αποκατάστασης και τον απαραίτητο χρόνο για την υλοποίησή τους. Επιπλέον, σε περίπτωση που απαιτηθεί, μπορεί να ληφθούν μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας για την ασφάλεια των χρηστών.
Η Γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ, που συνδέει το Πειραιά με την Κηφισιά, περιλαμβάνει 24 σταθμούς και διαθέτει τμήματα που χρονολογούνται από πριν το 1960. Η τελευταία γενική επιθεώρηση και επισκευή των πεζογεφυρών έγινε το 2007. Η τρέχουσα επιθεώρηση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να αξιολογηθεί η σημερινή κατάσταση των γεφυρών και να προταθούν μέθοδοι συντήρησης.
Η αρμοδιότητα συντήρησης των γεφυρών και άλλων υποδομών εμφανίζει κατακερματισμό, γεγονός που καθιστά την εργασία της ΣΤΑΣΥ ιδιαίτερα προκλητική, καθώς διαθέτει μόνο 40 πεζογέφυρες στη Γραμμή 1 που πρέπει να συντηρεί. Η ανάγκη για αποκατάσταση και συντήρηση του δικτύου είναι επιτακτική για την ασφαλή διασύνδεση των περιοχών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr