Εντυπωσιακή τοιχογραφία της Ε. Ψυλλάκη στην καρδιά του Νέου Κόσμου από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Εντυπωσιακή τοιχογραφία της Ε. Ψυλλάκη στην καρδιά του Νέου Κόσμου από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Η νέα εικαστική παρέμβαση της Στέγης γίνεται στη γειτονιά της. Μια εντυπωσιακή τοιχογραφία από την Ελένη Ψυλλάκη έρχεται να μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας.

Το Ίδρυμα Ωνάση συνεχίζει να στηρίζει Έλληνες δημιουργούς και να μεταμορφώνει τον δημόσιο χώρο της πόλης. Μετά το «Φιλί» του Ηλία Παπαηλιάκη στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, το «Κύμα/Νεύμα» της Σοφίας Στεβή στην πλατεία Μαβίλη και άλλες εμβληματικές δημιουργίες, η αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ελένη Ψυλλάκη δημιουργεί στη γειτονιά της Στέγης, στην οδό Λαγουμιτζή 42, μία τοιχογραφία που φιλοδοξεί να γίνει σύντομα το νέο ινσταγκραμικό τοπόσημο της Αθήνας.

Η τοιχογραφία με τίτλο Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά αναπαριστά τη σχηματοποιημένη φιγούρα μιας γυναίκας σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα. Η γυναίκα υψώνει τα χέρια στον αττικό ουρανό σε μια προσπάθεια να αγκαλιάσει τα σύννεφα, παραπέμποντας στις θεές με τα υψωμένα χέρια σε στάση ικεσίας που εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Η αστική θεά της Ψυλλάκη στέκει αγέρωχη και επιβλητική, διώχνοντας την αρνητική ενέργεια και εξάπτοντας τη φαντασία μας. Βασικό θέμα στη ζωγραφική της είναι η αναζήτηση της αρμονίας και της ισορροπίας σε έναν ανισόρροπο κόσμο.

Η εικαστικός Ελένη Ψυλλάκη αναφέρει: «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στην έννοια του αγγείου, ενός δοχείου που μπορεί να εμπεριέχει μέσα του ένα αγαθό, υλικό ή άυλο, δεν άργησα να συνειδητοποιήσω τον (προφανή) συσχετισμό του με αυτόν της ανθρώπινης φύσης ως ένα σώμα που φιλοξενεί (συν)αισθήματα, αξίες και εμπειρίες. Η γυναικεία φιγούρα που κοσμεί τον τοίχο της πολυκατοικίας προτάσσει τα χέρια της στον ουρανό, καλεί την κοσμική ενέργεια και επιστρέφει στη γη μέσω των ποδιών της.

Λίγα λόγια για την Ελένη Ψυλλάκη: Η Ελένη Ψυλλάκη (γενν. 1981) εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αρχιτέκτονας, επηρεάζοντας την καλλιτεχνική της πρακτική μέσα από τη συμμετρία και την ακρίβεια των έργων της. Η χρωματική της παλέτα εμπνέεται από την Κρήτη και περιλαμβάνει γήινους τόνους, δημιουργώντας μια δωρική ποιότητα στην τέχνη της.

Στα έργα της, τα αγγεία λειτουργούν ως μεταφορά για τη σύνδεση μεταξύ του θείου και του γήινου, αποτελώντας σύμβολα που εμπεριέχουν νόημα.

Πηγή ΦΩΤΟ: © Stelios Tzetzias

Loading