Νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Κομισιόν για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον

Νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Κομισιόν για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον

Νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον θα εκπονήσει η Κομισιόν, όπως αναφέρει στην απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Τσιόδρα.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος, Μάικλ ΜακΓκράθ, η σχετική νομοθετική πρόταση για την ψηφιακή δικαιοσύνη θα περιλαμβάνει διατάξεις για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εντοπίστηκαν σχετικά με τη λήξη των συνδρομητικών συμβάσεων, την αυτόματη ανανέωση των συνδρομών και τη μετατροπή των δωρεάν δοκιμών σε συνδρομές επί πληρωμή.

Η Κομισιόν αναφέρεται και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ευαισθητοποίησης και της κατανόησης των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών, τονίζοντας τη σημασία της ενημέρωσης των πολιτών, καθώς το 69% δυσκολεύεται να ακυρώσει τη συνδρομή που έχει κάνει διαδικτυακά.

Επισημαίνει ότι εντός του 2024 «δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την παροχή χρηματοδοτικής στήριξης σε πρωτοβουλίες και έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών», συμπληρώνοντας ότι «οι προτάσεις που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα ανακοινωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2025».

Στην απάντησή του προσθέτει ότι το πρόγραμμα ConsumerPro αποσκοπεί στην καλύτερη κατάρτιση των οργανώσεων καταναλωτών, ώστε να μπορούν να προστατεύσουν και να βοηθήσουν τους καταναλωτές. Ο ιστότοπος «Κόμβος εκπαίδευσης των καταναλωτών» περιλαμβάνει εκατοντάδες σελίδες εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους φορείς που εργάζονται στον τομέα της παροχής συμβουλών στους καταναλωτές.

Ο κ. Τσιόδρας, στην ερώτησή του, είχε υπογραμμίσει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες, σε πολλές περιπτώσεις, δεν αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των ψηφιακών συναλλαγών τους, αναφερόμενος στην ύπαρξη πρακτικών «βάσει των οποίων οι δωρεάν δοκιμαστικές συνδρομές μετατρέπονται αυτόματα σε συνδρομή επί πληρωμή ή ανανεώσεις που περιλαμβάνουν πολύ μειωμένες αρχικές τιμές προσφοράς, ακολουθούμενες από σημαντική αύξηση των τιμών αργότερα».

Loading

Play