Αύξηση τιμών ή πραγματικές εκπτώσεις; Η αλήθεια πίσω από τη Black Friday

Αύξηση τιμών ή πραγματικές εκπτώσεις; Η αλήθεια πίσω από τη Black Friday

Αναλύουμε τις παραπλανητικές εκπτώσεις που προσφέρουν διεθνείς e-shops ενόψει της Black Friday και τις επιπτώσεις στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. Ενώ οι έλεγχοι για παραπλανητικές εκπτώσεις εντείνονται εν όψει της Black Friday, μεγάλα e-shops που έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό συνεχίζουν ανενόχλητα τις μαϊμού προσφορές. Αυτό από μόνο του εντείνει την ανασφάλεια των καταναλωτών, και τους κάνει πιο επιφυλακτικούς στις αγορές τους ενόψει της Black Friday.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι δημοφιλής ιστοσελίδα πωλήσεων ειδών μόδας, που φέρει μεν το επίθεμα .gr αλλά ανήκει σε εταιρεία του Αμβούργου. Διαφημίζει προϊόντα με εκπτώσεις από -5% ως -30%, όταν στα ψιλά γράμματα διαπιστώνεται ότι οι πραγματικές εκπτώσεις είναι είτε πολύ μικρότερες είτε ανύπαρκτες. Οι λιανοπωλητές της αλλοδαπής ενημερώνουν μεν στα ψιλά γράμματα ότι η δήθεν εκπτωτική τιμή είναι ακριβότερη από την τιμή που ίσχυε ένα μήνα πριν, αλλά με τα ψηφιακά εκπτωτικά ταμπελάκια, ψαρεύουν πελάτες που θα σταθούν στην προσφορά της στιγμής.

Η απάντηση έρχεται από πρόσφατη προδικαστική απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Λουξεμβούργο, μετά από προσφυγή ένωσης προστασίας καταναλωτών κατά της γερμανικής αλυσίδας σουπερμάρκετ Aldi. Σύμφωνα με τις καταναλωτικές ενώσεις, η αλυσίδα σουπερμάρκετ κακώς διαφήμιζε μειώσεις τιμών, καθώς όφειλε να υπολογίζει τη μείωση με βάση τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Κόλαφος για την κυβέρνηση οι κριτικές του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την ικανότητά της να προστατεύσει τους καταναλωτές από τις παραπλανητικές εκπτώσεις. Ο βουλευτής Γιώργος Νικητιάδης επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι οι τιμές ξαφνικά εκτοξεύονται, προειδοποιώντας για εκπτώσεις μαϊμού την εβδομάδα της Black Friday.

Loading

Play