Ακρίβεια: Από τη μείωση στις τιμές στην αύξηση των τιμών

Ακρίβεια: Από τη μείωση στις τιμές στην αύξηση των τιμών

Ακρίβεια και μόνιμες μειώσεις τιμών σε σούπερ μάρκετ: Ποιες πρακτικές δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές; Η κυβέρνηση επιμένει πως κάνει ό,τι μπορεί για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια με εκστρατείες μόνιμης μείωσης των τιμών στα σούπερ μάρκετ, αλλά στην πράξη πολλά προϊόντα πωλούνται ακόμα και με ελαφρώς αυξημένη τιμή. Το νέο όπλο για τη μείωση των τιμών επαφίεται στην καλή θέληση των επιχειρήσεων, οι οποίες καλούνται να μειώσουν εθελοντικά τις τιμές σε προϊόντα, με ποσοστά από 5% έως 24%. Διακηρυγμένος στόχος είναι σε αυτή τη νέα προσπάθεια να συμμετάσχουν σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί προϊόντων διαφόρων προμηθευτών.

Το υπουργείο Ανάπτυξης είχε δώσει μια ανανεωμένη λίστα με τους 523 κωδικούς προϊόντων που είχαν ενταχθεί στην πρωτοβουλία. Στην πράξη όμως, η μείωση γίνεται αύξηση και έχουμε φτάσει να τα αγοράζουμε ακριβότερα. Τρανή απόδειξη το ρεπορτάζ του MEGA που δείχνει πως οι τιμές σε αρκετές περιπτώσεις ανέβηκαν, προφανώς για να μείνουν σταθερές για όσο διάστημα κριθεί σκόπιμο.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, η σημασία δεν είναι ότι το προϊόν ανέβηκε ένα λεπτό. Είναι πως ανέβηκε η τιμή μέσα στην μόνιμη μείωση. Εξηγώντας περαιτέρω, τονίζει πως το τρικ με τις τιμές γίνεται για να φανεί ότι σε αυτούς τους κωδικούς μειώθηκαν οι τιμές και ότι έτσι θα μειωθεί και ο πληθωρισμός.

Ακόμη, σημειώνει ότι οι βιομηχανίες στέλνουν τις τιμές τους στα σούπερ μάρκετ και εκείνα τη δική τους με τελικό αποδέκτη του υπουργείο Ανάπτυξης.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η πρωτοβουλία έχει αναπτύξει μια δυναμική, καθώς καθημερινά οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ενημερώνονται για νέους κωδικούς που προστίθενται στη λίστα. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, η σήμανση είναι μία διαδικασία που απαιτεί χρόνο καθώς αφορά 4200 καταστήματα.

Loading

Play