Έρευνα δείχνει πώς οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους σε βασικά προϊόντα. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, όπως η οικονομική επιβράδυνση, ο υψηλός πληθωρισμός, οι πολεμικές συγκρούσεις και οι ακραίες καιρικές συνθήκες, η τέταρτη έκδοση της έρευνας ΕΥ Future Consumer Index για την Ελλάδα αναδεικνύει την ανάγκη των καταναλωτών να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους. Οι καταναλωτές ανησυχούν για την οικονομική τους κατάσταση και την υγεία τους. Ενώ οι δαπάνες μειώνονται γενικά, οι αγοραστικές συνήθειες δεν αλλάζουν ομοιόμορφα. Ορισμένοι περιορίζουν τις ποσότητες που αγοράζουν, ενώ άλλοι αναζητούν οικονομικότερες επιλογές. Η πίστη στις μάρκες φθίνει, ενώ παρατηρείται αύξηση στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αν και με διακυμάνσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι καταναλωτές επιθυμούν να διατηρούν τις αγορές τους εντός των βασικών αναγκών, με το 50% να δηλώνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά φυσικά καταστήματα για την ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Παρά τη δημοφιλία των διαδικτυακών αγορών, η επιστροφή στην παραδοσιακή αγορά είναι εμφανής, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να διαδραματίζει ρόλο στην αγοραστική εμπειρία, αν και οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί.
Καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, το υψηλό κόστος ζωής και οι προκλήσεις στην υγεία κυριαρχούν στις ανησυχίες τους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για αποτελεσματική διαχείριση πόρων και καλύτερη υποστήριξη από τις επιχειρήσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr