Ιδιωτική ετικέτα: Μια στρατηγική αντιμετώπισης της ακρίβειας σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana – Nielsen

Ιδιωτική ετικέτα: Μια στρατηγική αντιμετώπισης της ακρίβειας σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana – Nielsen

Η ιδιωτική ετικέτα εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα στην αγορά τροφίμων, προσφέροντας ελκυστικές επιλογές στους καταναλωτές. Η άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας (PL) καταγράφεται ως μια διαρκής τάση, με το 2025 να αναμένεται ότι θα είναι εδραιωμένη στις παγκόσμιες αγορές CPG, υποδεικνύοντας συνεχή ανάπτυξη μέσω στρατηγικών επενδύσεων. Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν μια αγορά όπου το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων PL επεκτείνεται συνεχώς, καθώς οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου επενδύουν σε νέα προϊόντα.

Η Circana στην έρευνά της The Re-Shaped Consumer Behavior καταγράφει ότι η αύξηση του πληθωρισμού και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έχουν οδηγήσει τα σούπερ μάρκετ να δημιουργήσουν μάρκες ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίες διαρκώς εμπλουτίζονται, καθιστώντας τες περιζήτητες από τους καταναλωτές. Οι μεγάλοι αλυσίδες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Σκλαβενίτης και η Μετρό έχουν ήδη εισέλθει στην αγορά με διαφορετικούς ρυθμούς, αλλά με σαφή στρατηγική.

Στοιχεία δείχνουν πως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε έναν εμπορικό μετασχηματισμό εστιάζοντας στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας. Στις ΗΠΑ, το μερίδιο των PL στις πωλήσεις τροφίμων αναμένεται να φτάσει το 22%, ενώ στην ελληνική αγορά το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 27%, με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 2,8 δισ. ευρώ.

Αν και οι τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, οι διαφορές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα παραμένουν ελκυστικές. Όπως αναφέρει η Circana, κατά την εβδομάδα από 4 έως 10 Μαρτίου, η μέση αύξηση τιμής των PL ήταν 4%, ενώ των επωνύμων προϊόντων 1,4%.

Τέλος, η NielsenIQ καταγράφει την επαναφορά των πωλήσεων της ιδιωτικής ετικέτας στα επίπεδα του 2018, καταδεικνύοντας μια συνεχόμενη άνοδο.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play