Αναλύσεις για τη μείωση της προτίμησης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από τους Έλληνες καταναλωτές. Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα επώνυμα προϊόντα είναι πλέον γεγονός, καθώς η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στον τομέα των τροφίμων και άλλων βασικών ειδών σούπερ μάρκετ επηρεάζει τις επιλογές τους. Η μείωση του πληθωρισμού συμβάλλει στην πτώση της προτίμησης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που είχαν καταγράψει ραγδαία αύξηση την προηγούμενη περίοδο.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) είχαν αναδειχθεί ως μια ελκυστική επιλογή για τα νοικοκυριά κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, κερδίζοντας σχεδόν το 30% του ελληνικού καλαθιού. Ωστόσο, οι πωλήσεις τους αρχίζουν να μειώνονται καθώς οι τιμές τους αυξάνονται περισσότερο σε σχέση με εκείνες των επώνυμων προϊόντων. Η ανοδική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το 2024 στηρίχθηκε κυρίως από την κατηγορία των τροφίμων, όμως η πρόσφατη μείωση τιμών επηρεάζει αρνητικά την ζήτησή τους.
Σύμφωνα με δεδομένα από την Circana, το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εμφάνισαν χαμηλότερη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τα επώνυμα, με τα ποσοστά να είναι 3,3% και 4,3% αντίστοιχα. Αν και η μέση τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέβηκε κατά 2,4%, η άνοδος των επώνυμων προϊόντων ήταν μόλις 1,3%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η ψυχολογία των καταναλωτών έχει αρχίσει να αλλάζει, καθώς το 2024 το ποσοστό των ατόμων που επιλέγουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ βασισμένο στη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει μειωθεί από το 34% στο 31%.
Πηγή περιεχομένου: in.gr