Αναλύστε τις πρόσφατες εξελίξεις στις τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ και τις επιδράσεις στους καταναλωτές. Μπορεί οι εκπτωτικοί κωδικοί στα περίφημα εθελοντικά ταμπελάκια στα σούπερ μάρκετ να αυξάνονται, όμως οι καταναλωτές δεν φαίνεται να επηρεάζονται. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει εντοπίσει δεκάδες παραδείγματα προϊόντων που διαφημίζονται με ετικέτα μόνιμης μείωσης τιμής, ενώ στην πραγματικότητα έχουν παρουσιαστεί διψήφιες ανατιμήσεις. Για παράδειγμα, φρυγανιές πωλούνταν πριν τη μείωση στα 1,39 ευρώ και στις 20/11 διαφημίζονταν στα 1,62 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση πάνω από 16%. Η δυσπιστία των καταναλωτών εντείνεται καθώς οι ετικέτες προώθησης δεν ανταγωνίζονται επαρκώς τις προωθητικές ενέργειες των σούπερ μάρκετ.
Αυτό το κλίμα δικαιολογημένης δυσπιστίας απέναντι στις ενέργειες για εθελοντική μείωση τιμής έχει ως αποτέλεσμα οι προσπάθειες του υπουργείου Ανάπτυξης να μην αποδίδουν όπως αναμενόταν. Ο υπουργός Θεοδωρικάκος τόνισε τη σημασία ενίσχυσης των προσπαθειών από το οργανωμένο λιανεμπόριο για τη μείωση των τιμών, προκειμένου να στηριχθούν τα νοικοκυριά και η μεσαία τάξη. Ωστόσο, οι σωρευτικές ανατιμήσεις των τελευταίων ετών στο τομέα των τροφίμων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.