Στέλιος Αγγελούδης – Μπορούμε να διεκδικήσουμε όλα όσα δικαιούμαστε

Σχολιάζοντας την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, ο υπ. δήμαρχος της πόλης Στέλιος Αγγελούδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Είναι σημαντικό να βλέπουμε τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να εγκαινιάζει έργα που με την παρουσία του στην πόλη μας -έστω και τέσσερις μέρες πριν τις εκλογές- αναδεικνύονται περισσότερο. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται την προσοχή της Πολιτείας. Αλλά δεν φτάνει αυτό.

propoli

Η πραγματικότητα δεν μπορεί να αντιστραφεί ούτε με φιέστες ούτε με εντυπωσιακές δηλώσεις. Το γεγονός παραμένει: η Θεσσαλονίκη μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει περισσότερα από την κεντρική εξουσία. Κανείς δεν κάνεις χάρη σε κανένα. Η πόλη δικαιούται περισσότερα αρκεί να έχουν οι τοπικοί άρχοντες το σθένος να τα διεκδικήσουν.

Αυτό καθίσταται ακόμα πιο σαφές και με αφορμή την σημερινή εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία» αλλά και την παρουσίαση του σχεδίου ανάπλασης των ιστορικών Κεραμείων Αλλατίνη, μιας ιδιωτικής επένδυσης, όπου παρευρέθηκε ο Πρωθυπουργός.

Είναι θετικό ότι το πολύπαθο έργο του Μετρό προχωράει, έστω και με μεγάλες καθυστερήσεις. Όπως είναι θετικό ότι μια ανάπλαση όπως αυτή των ιστορικών Κεραμείων Αλατίνη μπαίνει σε φάση υλοποίησης.

Όμως γιατί τόσα λίγα έργα, τόσο αργά; Γιατί ο Δήμος συνεχίζει να λειτουργεί ως ο φτωχός συγγενής της κεντρικής εξουσίας; Και τελικά, τι προβλέψεις έχει κάνει η σημερινή δημοτική αρχή για να διεκδικήσει όλα όσα δικαιούται η Θεσσαλονίκη;

H παράταξή μας «Ομάδα για την Θεσσαλονίκη» έχει καταθέσει αναλυτικές προτάσεις που θα αλλάξουν άρδην τον τρόπο που ο Δήμος διεκδικεί από την κεντρική εξουσία.

Πριν και πάνω από όλα θα ορίζουμε εμείς της ατζέντα για την πόλη: με το γραφείο του Δήμου στην Αθήνα θα έχουμε στρατηγικό σχεδιασμό πιέσεων για όλα όσα οφείλονται στη Θεσσαλονίκη.

Επιπροσθέτως και αναφορικά με το Μετρό, έχουμε επισημάνει στο πρόγραμμα μας ότι χρειάζονται να γίνουν πολλά περισσότερα και ειδικότερα. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι ένας ακόμα δήμος, είναι μια Μητροπολιτική Πόλη και αποτελεί το κέντρο βάρους στο Βορρά της χώρας.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε προβλέψει, ο μητροπολιτικός Δήμος Θεσσαλονίκης να υποστηρίξει τη δικτύωση και αλληλοσυμπλήρωση όλων των σημερινών και μελλοντικών μέσων μαζικής μεταφοράς (Μετρό, αστικά λεωφορεία, θαλάσσια συγκοινωνία, προαστιακός σιδηρόδρομος) σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. (διασυνδεδεμένη βιώσιμη κινητικότητα).

Το Μετρό, όπως έχει αποδείξει και η εμπειρία της Αθήνας, δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς χώρους στάθμευσης. Προτείνουμε την δημιουργία 1000 νέων θέσεων στάθμευσης το χρόνο αλλά και περιφερειακές πρωτοβουλίες για την δημιουργία περισσότερων θέσεων ειδικότερα γύρω από τους σταθμούς του Μετρό, πάντα σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης του.

Πολλαπλασιάζουμε τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης με την εγκατάσταση αυτοματοποιημένων πολυόροφων σταθμών αυτοκινήτων σε περιφερειακά δημοτικά οικόπεδα, σε 20 σημεία.

Συγχρόνως, ανασχεδιάζουμε τις ζώνες επιρροής γύρω από τους σταθμούς του Μετρό, αλλά και τους σημαντικότερους δρόμους που τους συνδέουν, δημιουργώντας ασφαλείς και προσβάσιμες διαδρομές για πεζούς και ΑμεΑ, με έμφαση στην Εγνατία.

Ξεκινούμε κατά προτεραιότητα τις αναπλάσεις των δημοσίων χώρων και την κατασκευή χώρων στάθμευσης και μετεπιβίβασης στους 3 τερματικούς Σταθμούς (Σταθμός Νέος Σιδηροδρομικός
Σταθμός, Σταθμός Νέα Ελβετία, Σταθμός Νομαρχία-σύνδεση με Καλαμαριά).

Στις 8 Οκτωβρίου αποφασίζουμε για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη που αγαπάμε και της αξίζουν περισσότερα».

Δείτε επίσης: Αργολίδα: Σε εξέλιξη η μεγάλη πυρκαγιά

Loading