Δήμος Παύλου Μελά: Ερώτηση της ΛΑ.ΣΥ για την σχολική στέγη

Βασιζόμενη στον προβληματισμό για την ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών, καθώς και στις δικαιολογημένες ανησυχίες των γονιών σχετικά με την κατάσταση και την λειτουργικότητα των σχολικών κτιρίων, η Λαϊκή Συσπείρωση υποβάλλει ερώτηση προς την δημοτική αρχή του Δήμου Παύλου Μελά σχετικά με την κατάσταση των σχολικών κτιρίων και των εκπαιδευτικών υποδομών.

Η Λαϊκή Συσπείρωση εκφράζει την υποστήριξή της προς τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, προωθώντας τις προσπάθειές τους για τη βελτίωση των σχολικών συνθηκών.

propoli

Ζητά μοντέρνα και ασφαλή κτίρια, επαρκή χρηματοδότηση από το κράτος για τη συντήρηση και αναβάθμιση των σχολικών εγκαταστάσεων, και την διασφάλιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες.

Παρακάτω ολόκληρη η ερώτηση, όπως κατατέθηκε:

“Τα τελευταία χρόνια έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια προβλήματα σχετικά με την σχολική στέγη και τις υποδομές των σχολείων. Προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού, την επάρκεια σε χώρους, την καταλληλότητα με βάση παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις σχολείων με υπόγειες αίθουσες, με ακατάλληλες έως και επικίνδυνες αυλές, με αίθουσες kibo, σχολείων που έχουν κατασκευαστεί πριν από 40 και πλέον χρόνια με τους παλιούς αντισεισμικούς κανόνες, σχολεία χωρίς αίθουσες εργαστηρίων, βιβλιοθήκης, γυμναστήρια κτλ. Την ίδια ώρα έχουμε υπόψη ότι είναι πολλά τα αιτήματα των σχολείων για επισκευές και συντηρήσεις που καθυστερούν για μήνες. Επίσης, η ανησυχία μας είναι μεγάλη μιας και έχουμε γίνει μάρτυρες πολλών επικίνδυνων περιστατικών σε όλη την Περιφέρεια Κεν. Μακεδονίας, όπως πτώσεις ταβανιών τάξεων, πλημμύρες σχολείων ή αυλών λόγω βροχόπτωσης, κτιρίων που βγαίνουν ακατάλληλα, πτώση καγκελόπορτας αυλής εν ώρα λειτουργίας του σχολείου, την έκρηξη του λέβητα πέρσι στις Σέρρες με αποτέλεσμα το θάνατο ενός μαθητή κ.ά. Περαιτέρω υποβάθμιση στα σχολικά κτίρια θα επιφέρει και η κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους Δήμους.

Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» θέτουμε σε προτεραιότητα το ζήτημα της σχολικής στέγης, τόσο γιατί έχει να κάνει με τους όρους λειτουργίας των σχολείων, όσο και γιατί σήμερα υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για να έχουμε τον αναγκαίο αριθμό σύγχρονων και ασφαλών σχολείων για όλα τα παιδιά.

Υπό το πρίσμα αυτό, θα θέλαμε να μας απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα, για να έχουμε πλήρη και σαφή εικόνα της κατάστασης της σχολικής στέγης και των υποδομών στο Δήμο μας.

1. Ποιος είναι ο αριθμός των σχολικών μονάδων σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικών σχολείων στα όρια του Δήμου, τι μαθητικό δυναμικό διαθέτουν, σε πόσα σχολικά κτίρια στεγάζονται, σε πόσες αίθουσες. Θα θέλαμε αναλυτική κατάσταση σε επίπεδο αριθμού τμημάτων και μαθητών ανά τάξη ανά σχολική μονάδα.

2. Σε τι στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων; Σε τι φάση βρίσκονται, σε ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης θα ενταχθούν;

3. Υπάρχουν διαθέσιμες εκτάσεις γης, χαρακτηρισμένες για σχολική στέγη, για αξιοποίησή τους με προοπτική την ανέγερση σχολικής στέγης;

4. Ποιες είναι οι ημερομηνίες κατασκευής των υφιστάμενων σχολικών κτιρίων; Υπάρχει οικοδομική άδεια κατασκευής για όλα τα σχολικά κτίρια; Αν όχι, ποια σχολικά κτίρια δεν διαθέτουν οικοδομική άδεια;

5. Η χωροθέτηση των σχολικών κτιρίων εξυπηρετεί την εύκολη πρόσβαση σε αυτά; Σε ποιες σχολικές μονάδες με κριτήριο την ακτίνα εξυπηρέτησης είναι αναγκαία η χρήση ΜΜΜ και κατ’ επέκταση εντοπίζονται ζητήματα προσβασιμότητας;

6. Υπάρχει πρόσβαση για ΑμΕΑ (ράμπες κτλ.) σε όλα τα σχολεία ευθύνης του Δήμου; Αν, όχι, σε ποια δεν υπάρχει;

7. Υπάρχουν ζητήματα που εγείρονται εξαιτίας του χωροταξικού σχεδιασμού των σχολικών κτιρίων (εγγύτητα σχολικών μονάδων κοντά σε επικίνδυνες βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βενζινάδικα, αρτηρίες ταχείας κυκλοφορίας, πηγές ακτινοβολίας κ.ά.);

8. Σε πόσα και ποια σχολικά κτίρια έχει διενεργηθεί προσεισμικός έλεγχος. Αν έχει πραγματοποιηθεί σε ποια από τις τρεις φάσεις έχει προχωρήσει ο πρωτοβάθμιος ή ο δευτεροβάθμιος ή ο τριτοβάθμιος έλεγχος; Έχουν διενεργηθεί μελέτες στατικής επάρκειας για τα υφιστάμενα σχολικά κτίρια; Έχουν διαπιστωθεί βλάβες σε σχολικά κτίρια εξαιτίας της ελλιπούς στατικής επάρκειας και απουσίας ορθού αντισεισμικού σχεδιασμού;

9. Σε ποια σχολικά κτίρια έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος πυρασφάλειας; Σε πόσα σχολεία έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες επισκευής συντήρησης και αναβάθμισης εγκαταστάσεων πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης;

10. Σε ποια σχολεία έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος της λειτουργία των καυστήρων στην διάρκεια του φετινού χειμώνα;

11. Σε ποια σχολεία έχουν γίνει έλεγχοι των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και του αντι-ηλεκτροπληξιακού, των υδραυλικών εγκαταστάσεων;

12. Ποια σχολεία δεν διαθέτουν αλεξικέραυνο;

13. Σε ποια σχολεία δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι βοηθητικοί χώροι (εργαστήρια, γυμναστήριο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα βιβλιοθήκης, αίθουσα ολοήμερου, τραπεζαρία);

14. Σε ποια σχολεία υπάρχουν τοποθετημένες αίθουσες kibo και πόσες, υπόγειες αίθουσες και πόσες;

15. Υπάρχουν κτίρια ή αίθουσες που μισθώνει ο Δήμος για την αξιοποίηση τους ως σχολικά κτίρια;

16. Ποιο είναι το καθαρό εμβαδό των αύλειων χώρων της κάθε σχολικής μονάδας. Ποια σχολικά κτίρια διαθέτουν ειδικούς χώρους για περιπτώσεις κακοκαιρίας ή και υψηλής θερμοκρασίας (πχ. στέγαστρα, κλειστοί χώροι);

17. Ποιο είναι το ποσό και το ποσοστό των πόρων που κατευθύνονται στη σχολική στέγη στο σύνολο του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου τα τελευταία 4 χρόνια; Επίσης, θα θέλαμε τους οικονομικούς απολογισμούς και προϋπολογισμούς των Σχολικών Επιτροπών των τελευταίων 2 ετών που έχουν αναφορά στα σχολεία ευθύνης του Δήμου.

18. Πόσες καθαρίστριες, φύλακες, σχολικοί τροχονόμοι και τραπεζοκόμοι υπάρχουν για τις σχολικές μονάδες του Δήμου και με τι σχέση εργασίας; «

Δείτε επίσης: Συνάντηση Μπισμπινά – Καράογλου στο δήμο Δέλτα

Loading