ΑΑΔΕ: Αποκάλυψη νέας περίπτωσης φοροδιαφυγής από τηλεπαρουσιαστή – Αποκρυπτογράφηση του αλγορίθμου εντοπισμού influencers από την εφορία

Ομάδα ελέγχου ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της ΑΑΔΕ ανακαλύπτει νέα περίπτωση φοροδιαφυγής αξίας 400.000 ευρώ

Πρόκειται για παρουσιαστή τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλε-πωλήσεων. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, παρακολούθησαν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης μετά από καταγγελίες καταναλωτών.

propoli

Στη συνέχεια τού ζητήθηκαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση. Από την έρευνα προέκυψε ότι δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ ανακάλυψαν ακόμα ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει «μπροστά τη μητέρα του.

Όπως σημειώνεται, του έχουν ήδη επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις, όσο και ο ίδιος και η μητέρα του για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.

ΑΑΔΕ: φοροδιαφυγή από τηλεοπτικό παρουσιαστή

•Γνωστός παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής

•Διαθέτει εταιρεία τηλε-πωλήσεων

Από τα στοιχεία εταιρείας ταχυμεταφορών που συνεργαζόταν, προέκυψε:

1.Δεν δήλωσε 12.000 αποδείξεις – Αξίας 400.000€

2. Δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του

Πως εντοπίζει φοροφυγάδες στα social media η ΑΑΔΕ

  • «Σαρώνουν» τους λογαριασμούς προσώπων με χιλιάδες followers σε: Instagram, Facebook, Tik Tok
  • Ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι (προώθηση και πώληση προϊόντων – υπηρεσιών)
  • Με ειδικό αλγόριθμο ->

Διασταύρωση εισοδημάτων που δηλώνονται στην Εφορία & Έλεγχος τζίρου των e-shop

  • Συλλογή πληροφοριών από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων
  • Ύποπτη.. πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνουν

Ποιοί μηχανισμοί «ξετρυπώνουν» influencers

  • Ίδρυση ειδικού τμήματος που ερευνά τους influencer
  • Μέχρι τώρα αρμόδιο το ΣΔΟΕ και ΥΕΔΔΕ που διαπίστωσε ότι υπάρχουν επιχειρήσεις «φαντάσματα» που πωλούν προϊόντα από το διαδίκτυο
  • Παράνομα προϊόντα έρχονται στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό και ΦΠΑ και μετά γίνεται η πώληση
  • Αναρτήσεις σε Facebook, Instagram, Tik Tok και άλλα social media

Τι ελέγχουν για τον εντοπισμό των φοροφυγάδων influencers

1) Τραπεζικές συναλλαγές και διασταύρωση στοιχείων

2) Αν αναγράφεται στην ανάρτηση ότι είναι επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κόψει το αντίστοιχο παραστατικό

3) Από τα συμφωνητικά που μπορεί να έχουν υποβληθεί , αν έχει κοπεί το αντίστοιχο παραστατικό

4) Καταγγελία από πελάτη για μη έκδοση παραστατικού

5) Έρευνα προσωπικών email ή μηνυμάτων μέσω social media

Δείτε επίσης: Συλλήψεις στη Μύκονο: Κατηγορούμενος καθηγητής συλλαμβάνεται μετά από καταγγελία μαθήτριας για παρενόχληση

Loading