Η νέα γραμμή Μετρό 4 της Αθήνας θα συνδέσει την πόλη με τον σταθμό του Ευαγγελισμού, ενισχύοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες. Συνεχίζεται η ταχεία πρόοδος της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι, το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων που έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη έχει καλύψει ήδη περίπου 3 χιλιόμετρα και αναμένεται να φτάσει στον Σταθμό του Ευαγγελισμού στα τέλη του 2025, ολοκληρώνοντας αυτή τη φάση της σήραγγας. Αυτή τη στιγμή, το TBM βρίσκεται στον Σταθμό Ιλίσια και θα κατευθυνθεί προς την πανεπιστημιούπολη, κατασκευάζοντας καθημερινά περίπου 10 μέτρα σήραγγας.
Ένα έτος αργότερα, στα τέλη του 2026, θα έχει ολοκληρωθεί και η διάνοιξη του δεύτερου μηχανήματος TBM, που ξεκίνησε από το σταθμό του Άλσους Βεΐκου και βρίσκεται κοντά στον Σταθμό του Γαλατσίου, έχοντας κατασκευάσει περίπου 800 μέτρα σήραγγας. Μετά από αυτό, θα κατευθυνθεί προς το σταθμό της Ελικώνος, όπου κατασκευάζεται ο πιο βαθύς σταθμός της γραμμής, σε βάθος περίπου 40 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει επίσης ένα Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), το οποίο θα έχει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης και των υφιστάμενων γραμμών 1, 2 και 3, καθώς και μελλοντικών αυτόματων συρμών και του Τραμ. Συνολικά, εκτιμάται ότι η Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, συμβάλλοντας στη μείωση των μετακινήσεων με ΙΧ κατά περίπου 53.000 ημερησίως.
Η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2026, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις. Θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος) και στόχος είναι η μελλοντική σύνδεση με το δίκτυο του Προαστιακού. Παράλληλα, προγραμματίζεται η αναβάθμιση και αντικατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων για τη βελτίωση της λειτουργίας του δικτύου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr