ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών: «Μετατρέπουν τα μαθήματα σε reality, δεν θα εφαρμοστεί»

Αντίδραση για το νομοσχέδιο που αφορά την παιδεία είχαμε από την Γραμματεία ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η οποία τονίζει ότι η κυβέρνηση θέλει να κάνει τα μαθήματα… reality.

Μεταξύ άλλων η ανακοίνωση τονίζει:

propoli

Δεν κάνουμε βήμα πίσω και αυτό ας το καταλάβει καλά η κυβέρνηση!

Σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, όλη η κοινωνία απαιτεί: Πάρτε πίσω την τροπολογία: Το σχολικό μάθημα δεν είναι ριάλιτι!

Η Υπουργική Απόφαση μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει αφού για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα είναι γεμάτη αοριστίες, ενδεικτικό για το πόσο πολύ “κόπτονται” για τα προσωπικά δεδομένα όσο και για την εκπαιδευτική διαδικασία:

• Παραδέχονται ότι μετά από κάθε μάθημα θα παράγονται “μεταδεδομένα” (παρ.2), δηλαδή στοιχεία για τον χρόνο και τη διάρκεια του μαθήματος, τον αριθμό μαθητών, θα αποθηκεύονται και θα χρησιμοποιούνται για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς !!!!

• Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να διασφαλιστεί ότι δε θα γίνεται καταγραφή του μαθήματος.

• Ακόμα και η αναφορά για on line μετάδοση του μαθήματος μόνο κατά την παράδοση και όχι κατά την εξέταση μόνο ως αστείο μπορεί να ακουστεί. Η παιδαγωγική επιστήμη γυρίζει δεκαετίες πίσω. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι “ειδήμονες” που αποφασίζουν για την Παιδεία, ότι και στην παράδοση γίνονται ερωτήσεις, οι μαθητές συμμετέχουν, λένε γνώμη, διαφωνούν, δίνουν απαντήσεις που απέχουν από αυτό που πραγματεύεται το διδακτικό αντικείμενο. Επιπλέον, κατά την ώρα της παράδοσης ο εκπαιδευτικός καλείται να “λύσει” και οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή άλλο πρόβλημα προκύψει μέσα στην αίθουσα, κάτι το οποίο θα αποτελεί άλλο ένα “επεισόδιο” στο μάθημα ριάλιτι.

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά: η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλή υπόθεση, είναι μια σύνθετη διαδικασία, εμπεριέχει όλο το συναισθηματικό κόσμο των νέων παιδιών, ο οποίος δεν είναι ούτε για live streaming, ούτε για παρακολούθηση!

• Αναρωτιόμαστε πως μπορεί ο ήχος ή και η εικόνα να εστιάζει μόνο στον εκπαιδευτικό αφού είναι πασίγνωστο, σε όσους φυσικά δεν είναι “περαστικοί” από τα Σχολεία, ότι αυτός δεν κάθεται σχεδόν ποτέ στην έδρα αλλά συνεχώς κινείται για να βοηθήσει τους μαθητές.

• Επιπλέον αναφέρεται πως το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να δίνει Προσωπικά Δεδομένα στην Ιδιωτική Εταιρία που έχει την πλατφόρμα (παρ.5α).

• Τέλος, είναι πασιφανές ότι η Υπουργική Απόφαση δημοσιεύτηκε χωρίς σοβαρή και επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση αντικτύπου, χωρίς να παίρνει υπόψη της τη γνώμη των άμεσα εμπλεκομένων (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές). Δεν είχαμε φυσικά αυταπάτη ότι μια τέτοια μελέτη θα έμπαινε εμπόδιο στα σχέδια Κυβέρνησης και Υπουργείου. Δείχνει όμως για ακόμη φορά ότι δεν λογαριάζουν τίποτα μπροστά στην υλοποίηση των σχεδιασμών τους

Loading