(EVIATHEMA.gr/EUROKINISSI)

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Ο λόγος που τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα

Ο χαμός των δύο πιλότων στην Κάρυστο μετά τη συντριβή του πυροσβεστικού αεροσκάφος έχει βυθίσει στο πένθος την Ελλάδα, με τους αναλυτές να εξηγούν ότι πριν από κάθε απογείωση γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς.

Ο πτέραρχος εν αποστρατεία Κώστας Ιατρίδης εξήγησε σήμερα γιατί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα, ενώ, σχολιάζοντας τη χθεσινή τραγωδία, είπε ότι «το δέντρο της Πολεμικής Αεροπορίας ποτίζεται πάντα με ιδρώτα αλλά και με αίμα».

propoli

Ειδικότερα, μιλώντας στο MEGA, o κ. Ιατρίδης εξήγησε ότι κανένα μεταφορικό αεροσκάφος ή πυροσβεστικό δεν έχει κάθισμα εκτίναξης. Έχουν μόνο τα μαχητικά έτσι τα έχει ο κατασκευαστής. Είναι δύσκολο να υπάρχουν εκτινασσόμενα καθίσματα. Σε πολλά αεροσκάφη υπάρχουν πολλές φορές 2-3 πιλότοι μαζί με τον μηχανικό όπως είναι τα C-130 και είναι δύσκολο να υπάρξει εκτίναξη. Λόγω κατασκευής είναι δύσκολο να φύγουν οι πιλότοι ή όσοι βρίσκονται στην καμπίνα», είπε.

«Ο μόνος τρόπος είναι η σκληρή εκπαίδευση, το πρωτόκολλο και η ασφάλεια των πτήσεων. Μόνο αυτά μπορεί να προλαμβάνουν ένα δυστύχημα ή μία τραγική κατάληξη. Πολλές φορές, όταν βλέπει ο πιλότος να καίγονται περιουσίες και ότι κινδυνεύουν άνθρωποι, κάνει ό,τι είναι δυνατόν, με αυτοθυσία κατεβαίνοντας και πιο χαμηλά για να σβήσει πιο αποτελεσματικά μια φωτιά. Όσο πιο ψηλά ρίχνεις το νερό και όσο πιο μεγάλη είναι η φωτιά, οι υψηλές θερμοκρασίες , το νερό εξατμίζεται. Γι’ αυτό πολλές φορές οι πιλότοι αναγκάζονται να το ρίξουν λίγο πιο χαμηλά για να υπάρχει αποτέλεσμα», συμπλήρωσε.

Αυτό που γεννά ερωτήματα και εξετάζει η Πολεμική Αεροπορία είναι γιατί το εν λόγω αεροσκάφος πετούσε πολύ χαμηλά στην τελευταία υδροληψία, λίγο πριν συντριβεί.

Δείτε επίσης: Στη Βουλή σήμερα το ν/σ για τη στήριξη του εισοδήματος

Loading