Πτώση F-16: «Οι ρουκέτες στο κάθισμα εκτόξευσαν τον πιλότο προς τα πάνω με 20 G» (BINTEO)

Οι αρμόδιες Αρχές έχουν αρχίσει τις έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας χθες, κοντά στην περιοχή Ψαθούρα.

Ο πιλότος χρησιμοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης και μπόρεσε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος πριν αυτό πέσει στη θάλασσα.

propoli

Σήμερα βλέπει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο-ντοκουμέντο μέσα από σκάφος, το οποίο έσπευσε στο σημείο όπου κατέπεσε το μαχητικό, προκειμένου να συμμετάσχει στην επιχείρηση διάσωσης του πιλότου.

Ο καπετάνιος του παραπλέοντος πλοιαρίου «Εμμάνουελ Μπρόνερ» και η οργάνωση Sea Shepherd, δημοσίευσαν ένα βίντεο μέσα από το σκάφος, την ώρα που έσπευδε να βοηθήσει στην περισυλλογή του πιλότου. «Πηγαίνουμε βόρεια από την Ψαθούρα με πολύ άσχημο καιρό για να βοηθήσουμε στη διάσωση», ακούγεται να λέει ο καπετάνιος και προσθέτει: «οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες, παλεύουμε με τα κύματα. Πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά».

«Μόλις μας ενημέρωσε το λιμενικό για την πτώση του αεροσκάφους F16 στην Ψαθούρα σπεύσαμε στο σημείο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε η βοήθειά μας καθώς όλα πήγαν καλά για τον νεαρό πιλότο. Το σκάφος μας, ο καπετάνιος και οι εθελοντές μας είναι πάντα έτοιμα για κάθε περίσταση όπου θα ζητηθεί η συμβολή μας από τις τοπικές αρχές», αναφέρεται στη λεζάντα της ανάρτησης.

Ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α. Ιωάννης Βαμβακός, μίλησε στην εκπομπή Newsroom, και είπε ότι επρόκειτο για ελεγχόμενη εγκατάλειψη, που σημαίνει ότι ο πιλότος ενεργοποίησε τη χειρολαβή στο κάθισμά του.

Κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα, εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται, όπως είπε.

Τόνισε στη συνέχεια ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G. «Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 G, όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου» διευκρίνισε.

«Βρίσκεσαι στον αέρα, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσει μέσα στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα.

Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω», περιέγραψε αναλυτικά ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α.

Δείτε επίσης: Συντριβή F-16: Πώς κατάφερε να σωθεί ο πιλότος – Το χρονικό της πτώσης

Loading