ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Συναγερμός στο υπ. Μεταφορών για τα τρένα μετά τις συνεχείς παραβιάσεις – “Είναι χειρότερα μετά τα Τέμπη” λένε οι μηχανοδηγοί

Έκτακτη σύσκεψη συγκλήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών, μετά τα περιστατικά των τελευταίων μηνών, με τις συνεχείς παραβιάσεις των κόκκινων σηματοδοτών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι εδώ και επτά μήνες, τρένα στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν για πάνω από 95 χιλιόμετρα σε μονή γραμμή – Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη

Από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα 3 παραβιασεις ερυθρού φωτόσημου έχουν καταγραφεί στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών, με την πιο πρόσφατη μόλις το περασμένο Σέββατο.

propoli

Σύμφωνα με το Mega, στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΟΣΕ και της Hellenic Train. Η πολιτική ηγεσία ζήτησε από τις δύο εταιρείες, ΟΣΕ και Hellenic Train, να δεσμευτούν για τη συνεχή και στενή συνεργασία τους σε όλα τα ζητήματα που άπτονται της σιδηροδρομικής ασφάλειας και αφορούν στην υποχρέωση αυστηρής τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στο σύνολο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και η τοποθέτηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Αυτό συνεπάγεται, από την πλευρά της Hellenic Train, την επιτάχυνση της διερεύνησης των περιστατικών που σχετίζονται με τη μη εφαρμογή του Κανονισμού.

Επιπλέον, τη βούληση να συνεργαστούν, από κοινού με τον ΟΣΕ, για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας του ανθρώπινου δυναμικού σε ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας.

Ειδικότερα, δρομολογούνται δράσεις που αφορούν στην ενίσχυση του προσωπικού ασφάλειας, την επαναξιολόγηση σχετικών εσωτερικών κανονισμών, επανεκπαιδεύσεις προσωπικού, αλλά και τη σύσταση -από τον ΟΣΕ- ειδικής ομάδας παρακολούθησης των ραδιοεπικοινωνιών μεταξύ του προσωπικού κίνησης και των Μηχανοδηγών.

Παράλληλα, επισημάνθηκε η ανάγκη αποτελεσματικής επίβλεψης της εφαρμογής των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί, αλλά και προβλέπεται να ληφθούν, από τη ΡΑΣ.

Σημειώνεται, ότι σε περίπτωση που εκ της διερεύνησης αναδειχθούν ευθύνες και σε πρόσωπα, τότε, θα αποδοθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

“Καμπανάκι” από τους μηχανοδηγούς: Σε μονή γραμμή για πάνω από 95 χλμ.!

Είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος του δικτύου σε όλη τη χωρα στο οποίο δεν λειτουργούν η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα τρένα να κινούνται έναν χρόνο μετά τα Τέμπη τυφλά“, λέει στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR ο γραμματέας της ένωσης μηχανοδηγών Αλέξανδρος Ιορδανίδης.

Την ίδια ώρα, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι δραματικά χειρότερη συγκριτικά με το διάστημα πριν την τραγωδία των Τεμπών, ενώ μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τη συντήρηση των συρμών, μιας και έχουν καταγραφεί 567 βλάβες μέσα σε 11 μήνες.

Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι εδώ και επτά μήνες, τρένα στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν για πάνω από 95 χιλιόμετρα σε μονή γραμμή, χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, ενώ και ο Προαστιακός Αθήνας προς Κιάτο λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα.

Ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.

Το Σωματείο ζητά άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου, καθώς, όπως επισημαίνει:

-Εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη για μήκος διαδρομής 95 και πλέον χιλιομέτρων, γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς Φωτοσήματα και Τηλεδιοίκηση και παραμένει άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης.

-Εδώ και 7 μήνες ο Βόλος, η Καρδίτσα τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, με άγνωστο τον χρόνο αποκατάστασης.

-Στον Προαστιακό Πάτρας τα τελευταία 2 χρόνια ο χρόνος διάνυσης της διαδρομής του, έχει σχεδόν διπλασιαστεί λόγω έλλειψης συντήρησης της υποδομής και συνεπακόλουθων μειώσεων ταχύτητας. Άγνωστο παραμένει το πότε θα αποκατασταθεί η υποδομή του.

-Στον Προαστιακό Αθήνας προς Κιάτο δεν λειτουργούν τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα και παραμένει άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης της κανονικότητας.

-Η Θράκη δεν έχει δει τρένο μήνες τώρα γιατί 25 σιδηροδρομικές διαβάσεις παραμένουν μη λειτουργούσες και αφύλακτες. Άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης

-Η Φλώρινα δεν έχει δει τρένο εδώ και 1 χρόνο καθώς μετά την Έδεσσα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας. Άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης.

-Ο Οδοντωτός στα Καλάβρυτα και το Τρενάκι του Πηλίου, μέσα που προσέλκυαν χιλιάδες επισκεπτών, παραμένουν κλειστά με άγνωστη ημερομηνία αποκατάστασης.

-Στη γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις μόνο όταν διέρχονται τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αφήνοντας τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα και αναγκάζοντας την Hellenic Train να τοποθετήσει εποχούμενους φύλακες! Το τρένο σταματά πριν τη διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει από αυτό, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να ξαναεπιβιβαστεί σε αυτό!

-Η υποχρηματοδότηση κυριαρχεί καθώς στις σιδηροδρομικές εταιρείες οφείλονται, εκατοντάδες εκατομμύρια των Ευρώ από το 2021! Γιατί δεν καταβάλλονται οι οφειλές;

-Οι επενδύσεις σε αναγκαίο τροχαίο υλικό έχουν παρεπεμφθεί στις καλένδες. Άγνωστο πότε (και αν) θα πραγματοποιηθούν.

Η υποστελέχωση στον ΟΣΕ γιγαντώνεται καθώς τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εργαζομένων σε καίριες ειδικότητες αγνοούνται.

-Το πόρισμα του ERA για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο εκθέτει και αναδεικνύει τις πολλές ελλείψεις στη χώρα μας.

Αυτοψία στον Προαστιακό του Κιάτου και της Πάτρας

Η αυτοψία του STAR στον προαστιακό του Κιάτου είναι αποκαρδιωτική. Στην Αθήνα η φωτοσήμανση λειτουργεί, μετά το σιδηροδρομικό κέντρο των Αχαρνών όμως δεν συμβαίνει το ίδιο.

Όσο πλησιάζει κανείς στο Κιάτο, οι εικόνες εγκατάλειψης είναι ολοένα και πιο πολλές. Υπάρχουν εκτεθειμένα καλώδια και σβηστές οθόνες τηλεματικής.

Την ίδια στιγμή η γέφυρα του Καστελόκαμπου στην Πάτρα, όπου περνούν οι γραμμές του προαστιακού είναι σε τραγική κατάσταση.

Η γέφυρα χρησιμοποιείται κανονικά, παρά την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Όπως φαίνεται στις εικόνες που μετέδωσε το δελτίο του STAR έχουν βγει έξω τα σίδερα του σκυροδέματος, ενώ κάτω από την γέφυρα έχουν τοποθετήσει συρματόπλεγμα, αφού πέφτουν πέτρες έτσι ώστε να προστατευτούν τόσοι οι πεζοί όσο και τα αυτοκίνητα που περνάνε από το σημείο.

Δείτε επίσης: Στην Κομισιόν με τις 1,3 εκατ. υπογραφές η Μαρία Καρυστιανού – “Με ενοχλεί η ανυπαρξία της δικαιοσύνης”

Loading