(ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Τέμπη: Απολογείται σήμερα ο σταθμάρχης – Τραγικός επίλογος σε έρευνες και ταυτοποιήσεις

«Αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί», δηλώνει ο συνήγορος του σταθμάρχη – Ολοκληρώνονται σταδιακά οι έρευνες των αρχών στα συντρίμμια, με τον τραγικό απολογισμό να κάνει λόγο για 57 νεκρούς, εκ των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί οι 54

Σήμερα, Σάββατο, ο σταθμάρχης απολογείται ενώπιον της τακτικής ανακρίτριας που έχει αναλάβει την υπόθεση με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

propoli

Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη κ. Στέφανος Παντζαρτζίδης ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.

Οι πληροφορίες λένε ότι ενδεχομένως να ζητήσει και άλλες δύο μέρες να απολογηθεί, δηλαδή την προσεχή Δευτέρα στις 5 του μήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην αναζήτηση ποινικών ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη σε υπηρεσιακούς παράγοντες που είχαν την ευθύνη τοποθέτησης του σταθμάρχη ως υπεύθυνου βάρδιας στο κρίσιμο πόστο της Λάρισας, προχωρούν άμεσα οι εισαγγελικές αρχές.

Στο μεταξύ, ολοκληρώνονται σταδιακά οι έρευνες των αρχών στα συντρίμμια, με τον τραγικό απολογισμό να κάνει λόγο για 57 νεκρούςεκ των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί οι 54.

Τα βαγόνια και οι λαμαρίνες απομακρύνονται από τους γερανούς, φορτώνονται σε τράκτορες και θα μεταφερθούν σε προκαθορισμένο χώρο στην περιοχή της Κούλουρης για την πραγματογνωμοσύνη και τις έρευνες της Αστυνομίας.

Ποιος είναι ο 59χρονος σταθμάρχης

Ο Β.Σ. έπιασε δουλειά στον ΟΣΕ, το 1989, σε ηλικία 25 ετών και λόγω της πολυετούς παραμονής του στον τομέα των αποσκευών, στον ΟΣΕ ήταν γνωστός ως αχθοφόρος και παρέμεινε στο πόστο του μέχρι το 2011.

Έπειτα, για 10 χρόνια  ήταν υπάλληλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μοιράζοντας τα σχολικά βιβλία σε παιδιά και πριν από 6 μήνες επέστρεψε στον ΟΣΕ, για να συγκεντρώσει όπως φαίνεται τα απαραίτητα ένσημα για τη σύνταξη.

Από τον Αύγουστο του 2022 έως τις αρχές Ιανουαρίου 2023 ο 59χρονος σιδηροδρομικός είχε ολοκληρώσει τη θεωρητική και την πρακτική του εκπαίδευση αλλά και τη διαδικασία των εξετάσεων, ώστε να έχει -τυπικά τουλάχιστον- τη δυνατότητα να καθίσει στην «ηλεκτρική» καρέκλα του σταθμάρχη ως υπεύθυνος για τις ζωές των επιβατών.

Αυτό που δεν έχει μέχρι σήμερα διευκρινιστεί είναι πώς βρέθηκε στον κομβικό σταθμό της Λάρισας το τριήμερο και ποιος τον τοποθέτησε μόνο του στη βάρδια, με ανύπαρκτη σχεδόν προϋπηρεσία, να διαχειριστεί την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, που, λόγω του τριημέρου, ταξίδευαν ασφυκτικά γεμάτες.

Σοκαριστικά είναι τα πρώτα στοιχεία από τις καταθέσεις που έγιναν χθες με εισαγγελική εντολή στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, από τα οποία προκύπτει ότι o σταθμάρχης βρισκόταν στο συγκεκριμένο πόστο μόνον για πέντε ημέρες. Από αυτές τις τέσσερις μόνος του, χωρίς την παρουσία άλλου έμπειρου σταθμάρχη.

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη – ΤΩΡΑ: Επεισόδια με την ολοκλήρωση της πορείας για την τραγωδία στα Τέμπη (ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ)



Loading