Χρήστος Σταϊκούρας: Η στρατηγική και οι προτεραιότητες του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Τι ανέφερε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στην Ολομέλεια

Αποτελεσματικότητα και ρεαλισμός, ενίσχυση στην ασφάλεια, την ποιότητα, την αποδοτικότητα των πόρων με ενίσχυση στις πράσινες υποδομές και ορθολογική αξιοποίηση των πόρων, περιλαμβάνουν οι στόχοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στην Ολομέλεια.

propoli

Ο κ. Σταϊκούρας, παράλληλα, προχώρησε και σε μια αναλυτική παρουσίαση των δέκα προτεραιοτήτων που θα έχει το Υπουργείο σε σημαντικά έργα υποδομών και μεταφορών.

Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε ότι στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής μας είναι:
-Η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων.

ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών.

βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.

βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.

προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.

ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών.

– Η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.

Στόχοι -όπως είπε ο υπουργός- «που θα επιδιωχθούν να επιτευχθούν σε περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων. Για αυτό και θα υιοθετηθούν οι αρχές της συμπληρωματικότητας» επισημαίνοντας ότι «η πατρίδα έχει ανάγκη τις διαφανείς και έντιμες συνεργασίες όλων μας».

Οι δέκα προτεραιότητες

-Η υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομής, ώστε η Ελλάδα να συνδέει και να ενώνει, να μην αποκλείει, ούτε να απομακρύνει. Μεταξύ άλλων, το Μετρό Θεσσαλονίκης όπου εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά, να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία, ενώ το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως τις αρχές του 2024.

– Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος που οι εργασίες του ξεκίνησαν, τον Μάρτιο του 2022, και έχει σημειώσει πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%. Έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η οδική σύνδεση ‘Ακτιο – Αμβρακία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

-Ο Βόρειος Οδικός ‘Αξονας της Κρήτης όπου τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022 και όλα τα μέτωπά του θα έχουν ανοίξει εντός του 2024με εκτίμηση εντός της τετραετίας να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.

– Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, και η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%. Και ήδη ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα, και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος μετροπόντικάς είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

-Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων καθώς υλοποιείται η προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Επίσης, θα ξεκινήσουν, εκτιμάται εντός του 2023, οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης, που προγραμματίζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.

Δείτε επίσης: Τέμπη: Διαβιβάστηκε στη Βουλή δικογραφία μετά από μήνυση επιζήσασας για έξι υπουργούς της προηγούμενης κυβέρνησης

Loading