ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINSSI

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την Παιδεία- 158 «ναι»

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με 158 «ναι» και 124 «όχι». Το σχέδιο νόμου, που επιφέρει μια σειρά αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποτέλεσε πεδίο σφοδρής πολιτικής σύγκρουσης το μεσημέρι στη Βουλή.

Αναλυτικότερα, επί της αρχής υπήρξαν 158 «ναι» και 124 «όχι».

propoli

Το άρθρο 5 που επαναφέρει την διαγωγή στα απολυτήρια ψηφίστηκε από168 βουλευτές ενώ 115 καταψήφισαν.

Το άρθρο 9 για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων πήρε 187 «ναι» και 96 «κατά».

Το άρθρο 50 για τον μέγιστο αριθμό παιδιών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά ανά αίθουσα έλαβε 158 «ναι», 115 «όχι» και 10 «παρών».

Το άρθρο 68 για την προκήρυξη εκλογών ανάδειξης πρυτάνεων – αντιπρυτάνεων πήρε 158 υπέρ, 115 κατά και 10 παρών.

Το άρθρο 70 για τον τρόπο εκλογής πρυτανικών αρχών έλαβε 158 ναι, 106 όχι και 19 παρών.

Το άρθρο 73 για τα νέα κριτήρια μεταγραφών φοιτητών πήρε 158 ναι, 115 όχι και 10 παρών.

Το άρθρο 82 για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών ΑΕΙ έλαβε 158 ναι, 119 όχι και 6 παρών.

Το άρθρο 96 για την εκλογή Κοσμητόρων πήρε 158 ναι, 115 όχι και 10 παρών.

Το άρθρο 97 για την εκλογή προέδρων τμημάτων ΑΕΙ έλαβε 158 ναι και 125 όχι.

Το άρθρο 98 για την εκλογή διευθυντών πήρε 158 ναι, 115 όχι και 10 παρών.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σχετικά με τα θέματα του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, στη χθεσινή του τοποθέτηση στη Βουλή, χαρακτήρισε όρο εθνικής επιβίωσης την επένδυση στην παιδεία και αναφέρθηκε στο άρθρο της επαναφοράς της διαγωγής στους μαθητές.

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην επαναφορά της διαγωγής των μαθητών με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αναρωτήθηκε «γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους; γιατί να μην επιδίδεται στην εκμάθηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων; Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα όπως η ενδοσχολική βία; Πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός αξιολόγησης της συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολείο;».

Στην αντίπερα όχθη,  ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για συντηρητική και αντιπαιδαγωγική στροφή και υπογράμμισε:

«Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού. Ότι δήθεν επιχειρείτε πέρα και έξω από την ιδεολογική σας οπτική να προχωρήσετε σε αλλαγές που ορίζονται από όσα σας υποδεικνύουν οι ειδικοί, οι τεχνοκράτες και η διεθνής εμπειρία. Και όσοι διαφωνούμε κάθετα με αυτές τις αλλαγές, είμαστε τάχα, στην καλύτερη περίπτωση αναχρονιστές, στη χειρότερη παράλογοι».

«Πέραν του γεγονότος ότι η επιστροφή στη διαγωγή κοσμία, στο εξεταστοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας, μόνο εκσυγχρονισμός δεν είναι, υπάρχει και μια μεγάλη αντίφαση στο ίδιο το επιχείρημά σας, ότι τάχα ακολουθείτε τις οδηγίες κάποιων ειδικών και τεχνοκρατών», προσέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Δείτε ακόμη: Χαρίτσης για νομοσχέδιο Παιδείας: «Σχολείο του μέλλοντος με όρους του παρελθόντος»

Loading