Πρόεδρος ΟΑΣΘ – Κ. Ταγγίρης: «Η πρόσληψη των 150 οδηγών θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στον Οργανισμό και στους μετακινούμενους»

«Η τελευταία πρόσληψη στον ΟΑΣΘ έγινε πριν από 11 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια αποχώρησαν από τον Οργανισμό εκατοντάδες εργαζόμενοι, λόγω συνταξιοδότησης. Επιπλέον, έφυγαν εργαζόμενοι με τη διαδικασία της κινητικότητας. Έτσι φτάσαμε στο σημερινό παράδοξο, να έχουμε λεωφορεία στα αμαξοστάσια μας, αλλά να μην έχουμε οδηγούς για τα οδηγήσουν».

Συνέντευξη: Βαλάντου Γιαννακούδη

propoli

Για τις δυσκολίες στην κυκλοφοριακή ροή που επικρατούν στη Θεσσαλονίκη λόγω των εργασιών του Flyover και τη συμβολή του ΟΑΣΘ στον περιορισμό των προβλημάτων μετακίνησης μίλησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Ταγγίρης στην Politic. Επίσης αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λεωφορεία, όπως επίσης και στη σχέση του ΟΑΣΘ με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μετά τις πρόσφατες αντιπαραθέσεις.

Θα ήταν αδύνατο αυτή η συζήτηση να ξεκινούσε χωρίς αναφορά στο Flyover. Οι οδηγοί καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη, καθώς λόγω των εργασιών του Flyover επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο. Θα ήθελα το σχόλιό σας, ως το μοναδικό ΜΜΜ της πόλης, για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσουν οι εργασίες πριν δοθεί σε λειτουργία το Μετρό.


Το Fly Over είναι ένα σημαντικό έργο, απαραίτητο για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο πρέπει να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση. Καλό θα ήταν να είχε ήδη παραδοθεί το Μετρό, αλλά πλέον βρισκόμαστε στην τελική ευθεία και θα πρέπει να κάνουμε όλοι λίγο ακόμη υπομονή, ώστε να το έχουμε στη διάθεσή μας.


Τα κυριότερα κυκλοφοριακά προβλήματα, λόγω των εργασιών του Fly Over, καταγράφονται στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, όπου άλλωστε εντοπιζόταν και πριν την έναρξη της κατασκευής του έργου. Στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης ή, για να είμαι πιο ακριβής, στους βασικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, όπου υπάρχουν και λεωφορειολωρίδες, όπως διαπιστώνουμε όλοι, οι κυκλοφοριακές συνθήκες όχι μόνον δεν επιδεινώθηκαν, αλλά αντιθέτως έχουν βελτιωθεί, καθώς η αστυνόμευση έκανε… θαύματα. Οι παράνομες σταθμεύσεις, που «έτρωγαν» πολύτιμες λωρίδες κυκλοφορίας, έχουν περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό. Ελπίζω ότι αυτό θα συνεχιστεί.


Σε ό,τι αφορά στον ΟΑΣΘ, θα συμβάλλουμε στην διευκόλυνση των πολιτών με τη δρομολόγηση επιπλέον λεωφορείων από τις αρχές του νέου έτους, οπότε και αναμένουμε να πιάσουν δουλειά 150 οδηγοί τους οποίους θα προσλάβουμε.

Σχεδόν εβδομαδιαίως – αν όχι και συχνότερα – κυκλοφορούν ειδήσεις στα τοπικά ΜΜΕ ή και στα social media για λεωφορεία που «μένουν» στον δρόμο, κυρίως από βλάβες. Αναφέρομαι στα λεωφορεία κυρίως που ήρθαν από την Λειψία και στα παλαιότερα λεωφορεία. Ποια είναι η κατάσταση «υγείας» του στόλου του ΟΑΣΘ; Επίσης, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που αναμένονται στον Οργανισμό, έρχονται για να αναπληρώσουν αυτά που είναι για «απόσυρση» ή να προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα στόλο;


Η αλήθεια είναι ότι ο στόλος του ΟΑΣΘ είναι παλαιός. Όμως η βλάβη σε ένα όχημα, το οποίο διανύει καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα, δεν είναι κάτι που πρέπει να προκαλεί τόσο μεγάλη εντύπωση, συμβαίνει και σε καινούρια οχήματα. Τα λεωφορεία από την Λειψία δεν παρουσιάζουν περισσότερες βλάβες σε σχέση με τα υπόλοιπα λεωφορεία που διαθέτει ο ΟΑΣΘ. Σε κάθε περίπτωση, όλα τα οχήματα που έχει ο Οργανισμός στη διάθεσή του, συντηρούνται από τους έμπειρους τεχνικούς του ΟΑΣΘ και όταν κάποιο λεωφορείο παρουσιάσει βλάβη επιδιορθώνεται στα αμαξοστάσιά μας, περνά από τεχνικούς ελέγχους και με την αποκατάσταση της βλάβης ξαναβγαίνει σε κυκλοφορία. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν στον Οργανισμό, 110 σε πρώτη φάση, θα δώσουν μία σημαντική ανάσα στον ΟΑΣΘ και στη Θεσσαλονίκη, αλλάζοντας την εικόνα. Και δεν θα μείνουμε μόνο σε αυτά, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει τους διαγωνισμούς για την προμήθεια λεωφορείων, με τον σχεδιασμό να προβλέπει συνολικά 300 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη. Επομένως, σταδιακά προχωράμε στη συνολική αντικατάσταση του στόλου του ΟΑΣΘ, ενώ τα παλαιά λεωφορεία επίσης σταδιακά θα αποσύρονται από την κυκλοφορία.

Την 1η Νοεμβρίου 2023 ένα τροχαίο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο του ΟΑΣΘ έγινε αιτία να χάσει τη ζωή της μια γυναίκα καθώς ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τις αισθήσεις του και κατ’ επέκταση τον έλεγχο του οχήματος. Υπάρχει σκέψη να ληφθούν μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί ο ύψιστος βαθμός ασφαλείας; Με άλλα λόγια, να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας που να μην εξαρτώνται αποκλειστικά και μόνο από τον ανθρώπινο παράγοντα;


Δεν υπάρχει γνωστός τρόπος, μέχρι σήμερα, για να ελέγξει κάποιος μία απρόβλεπτη, ανθρώπινη αντίδραση, δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου του ανθρώπινου παράγοντα γενικότερα και ειδικότερα σε ένα όχημα. Το τροχαίο δυστύχημα στο οποίο αναφέρεστε μας σόκαρε όλους και μας γέμισε θλίψη. Στον ΟΑΣΘ ακολουθούμε όλες τις προβλέψεις του νόμου για τους οδηγούς, τα προσόντα που πρέπει να έχουν, τις εξετάσεις στις οποίες πρέπει να υποβάλλονται. Όλοι οι οδηγοί μας διαθέτουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας.

Πρόσφατα απευθύνατε έκκληση προς το επιβατικό κοινό, και κυρίως τους φοιτητές, να κόβουν εισιτήρια. Κύριε πρόεδρε τα προβλήματα του ΟΑΣΘ στο κομμάτι εξυπηρέτησης των πολιτών είναι γνωστά σε όλες και όλους που μένουμε σε αυτήν την πόλη, κάποια από αυτά τα αναλύσαμε και πιο πάνω. Το ερώτημά μου τώρα τίθεται στο γεγονός, για ποιο λόγο ο ΟΑΣΘ δεν δίνει προτεραιότητα στο να βελτιωθούν στον απόλυτο βαθμό οι μετακινήσεις του κόσμου και σε δεύτερο χρόνο να δει το ζήτημα των εισιτηρίων; Με άλλα λόγια, γιατί αποφασίζει να επενδύσει στους ελέγχους παρά στην αγαστή εξυπηρέτηση των πολιτών;


Η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ δεν είναι δωρεάν, έχει αντίτιμο. Και μάλιστα ένα αντίτιμο οικονομικό. Το βασικό εισιτήριο κοστίζει 0,90 ευρώ, ενώ το μειωμένο 0,45. Ο ΟΑΣΘ, για να καλύπτει τις υποχρεώσεις του, πρέπει να έχει έσοδα. Ένα λεωφορείο για να μετακινηθεί χρειάζεται καύσιμα, χρειάζεται οδηγό, χρειάζεται ελαστικά, χρειάζεται, χρειάζεται, χρειάζεται. Εφόσον ο Οργανισμός δεν έχει έσοδα, δύο είναι τα ενδεχόμενα: είτε δεν θα παρέχει υπηρεσίες, είτε το κράτος θα καλύψει τα έξοδα του, μέσω της φορολογίας. Δηλαδή, για παράδειγμα, ένας κάτοικος της Κρήτης, μέσω της φορολόγησής του θα καλύψει τα έξοδα μετακίνησης του κατοίκου της Θεσσαλονίκης. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό δεν είναι ορθό, ούτε δίκαιο. Σε κάθε περίπτωση τονίζω ότι στον ΟΑΣΘ δεν επιχαίρουμε όταν επιβάλουμε πρόστιμα, γι’ αυτό και απευθύνουμε έκκληση σε όλους να χρησιμοποιούν εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών.

Αρχές του μήνα γίναμε μάρτυρες σε μία έντονη αντιπαράθεση που είχε ο ΟΑΣΘ με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου η τελευταία είχε προβεί σε ανακοίνωση διακοπής των δρομολογίων της προς τον Λαγκαδά λόγω οικονομικών υποχρεώσεων που δεν κάλυπτε ο ΟΑΣΘ. Ευτυχώς δεν προχώρησε η διακοπή των δρομολογίων καθώς ο ΟΑΣΘ διαβεβαίωση πως θα εξοφλήσει την οφειλή ύψος μισού εκατομμυρίου ευρώ. Ωστόσο, εύλογα γεννάται το ερώτημα ποιες είναι οι σχέσεις ΟΑΣΘ με ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και πόσο πιθανό είναι να έχουμε ξανά προειδοποιήσεις ή ακόμη και εφαρμογή παύσεων δρομολογίων;


Τόσο ο ΟΑΣΘ, όσο και η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι πάροχοι αστικής συγκοινωνίας. Στο πλαίσιο υλοποίησης του συγκοινωνιακού έργου, δημιουργούνται υποχρεώσεις. Βρισκόμαστε σε διαβούλευση, ώστε τα προβλήματα που δημιουργούνται να διευθετούνται και να υλοποιείται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο. Διαβεβαιώνουμε τους πολίτες ότι ο ΟΑΣΘ είναι εντάξει με τις συμβατικές του υποχρεώσεις.

Σε προσλήψεις οδηγών αναμένεται να προχωρήσει ο ΟΑΣΘ το επόμενο διάστημα στον ΟΑΣΘ, με συμβάσεις 8μήνου. Ποιες γραμμές – ανάγκες θα καλύψουν αυτοί οι οδηγοί; Οι νέοι οδηγοί θα προστεθούν στο υπάρχον προσωπικό ενδυναμώνοντάς το ή θα έρθουν προς αναπλήρωση λόγω αποχωρήσεων (πχ συνταξιοδότηση).


Η τελευταία πρόσληψη στον ΟΑΣΘ έγινε πριν από 11 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια αποχώρησαν από τον Οργανισμό εκατοντάδες εργαζόμενοι, λόγω συνταξιοδότησης. Επιπλέον, έφυγαν εργαζόμενοι με τη διαδικασία της κινητικότητας. Έτσι φτάσαμε στο σημερινό παράδοξο, να έχουμε λεωφορεία στα αμαξοστάσια μας, αλλά να μην έχουμε οδηγούς για τα οδηγήσουν. Η πρόσληψη των 150 οδηγών θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στον ΟΑΣΘ και στους μετακινούμενους, καθώς θα μπορούμε, σε καθημερινή βάση, να δρομολογούμε περί τα 50 επιπλέον λεωφορεία, σε όλες τις γραμμές. Και τα λεωφορεία αυτά μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Τέλος, κ. Ταγγίρη υπάρχει μια δικαστική απόφαση έξωσης του ΟΑΣΘ από τα γραφεία του επί της Παπαναστασίου και από το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Οργανισμός οφείλει σημαντικά ποσά στον συνεταιρισμό «Ηρακλής». Ωστόσο, διαβάσαμε σε δηλώσεις σας πριν από λίγες μέρες πως υπάρχει καλή διάθεση και από τις πλευρές και είστε αισιόδοξος ως προς την έκβαση. Μπορείτε να μας πείτε σήμερα σε τι στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις και ποια είναι η στάση του ΟΑΣΘ ως προς την εκτέλεση της δικαστικής απόφασης;


Τα προβλήματα και οι διαφορές του «Ηρακλή» με τον ΟΑΣΘ είναι παλιά, όπως παλιά είναι και η δικαστική οδός που έχει ακολουθηθεί. Σήμερα, έχουμε ανοίξει έναν ουσιαστικό διάλογο διευθέτησης των διαφορών. Εκτιμώ ότι θα βρεθεί κοινός τόπος. Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΑΣΘ ασκεί τα ένδικα μέσα που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει απρόσκοπτα την υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, ενώ ταυτόχρονα εργαζόμαστε για να υπάρξει μια νέα συμφωνία με τον «Ηρακλή».

Δείτε επίσης: Πελετίδης στην POLITIC: «Ο αγώνας για μια ανθρώπινη κοινωνία, είναι η ζωή μας και δεν έχει χρονικό περιθώριο»

Loading