Σε κλοιό διοδίων η Θεσσαλονίκη

Ρεπορτάζ Μαρία Βλάχου
Μια απίστευτη θηλιά σταθμών διοδίων αρχίζει να «σφίγγει» τη Θεσσαλονίκη μετά την απόφαση της κυβέρνησης να ανάψει το «πράσινο φως» για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας.

propoli

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου για την κατασκευή τεσσάρων πλευρικών σταθμών διοδίων, δύο στον κόμβο Μαλγάρων και δύο στον ημικόμβο Χαλάστρας της Εγνατίας Οδού, γεγονός που αναμένεται να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την… τσέπη των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Απ. Αντωνούδης: «Τα πλευρικά διόδια προβλέπονταν στη σύμβαση»

«Η κατασκευή των πλευρικών διοδίων προβλεπόταν στη σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ ενώ από τον Μάιο του 2017 υπάρχει σχετική κοινή υπουργική απόφαση» εξηγεί στην Politik ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης. Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, τα πλευρικά διόδια προβλέπονται ώστε οι οδηγοί να μην μπορούν να αποφύγουν την καταβολή του αντίτιμου χρησιμοποιώντας παρακαμπτήριες οδούς και επαρχιακούς δρόμους.

Ο κ. Αντωνούδης παραδέχεται επίσης ότι τα πλευρικά διόδια θα αποτελέσουν οικονομική επιβάρυνση για τους κατοίκους της περιοχής.

Τονίζει ωστόσο ότι το ζήτημα είναι υπό διαπραγμάτευση. «Το αν θα πληρώνουν οι τοπικοί χρήστες είναι ένα θέμα που δεν έχει κλείσει ακόμα και υπάρχει στις διαπραγματεύσεις που  κάνει το ΤΑΙΠΕΔ με το υπουργείο», επισημαίνει. Διευκρινίζει δε, πως «μέχρι στιγμής έχουν απαλλαγεί όλοι οι άνεργοι και προσπαθούμε να εντάξουμε και τους δημότες».

Τα μετωπικά διόδια των Μαλγάρων θα παραμείνουν σε λειτουργία μέχρι να
ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό οδικό σύστημα διοδίων σε περίπου ενάμιση χρόνο από
σήμερα. Όπως αναφέρει στην Politik ο κ. Αντωνούδης τα κτίρια των μετωπικών
σταθμών των Μαλγάρων δεν θα κατεδαφιστούν αλλά θα λειτουργούν ως
σταθμός ελέγχου και εξυπηρέτησης των χρηστών.

Έντονες αντιδράσεις από την κοινωνία Ψήφισμα κατά της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στα Νέα Μάλγαρα και στη Χαλάστρα αλλά και των μετωπικών Ωραιοκάστρου επί
της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, εξέδωσε το δημοτικό συμβούλιο του δήμου
Δέλτα.

Ο δήμος της δυτικής Θεσσαλονίκης ζητά την ακύρωση του σχεδιασμού κατασκευής
πλευρικών διοδίων στα Ν. Μάλγαρα και τη Χαλάστρα, τη μεταφορά του υφισταμένου
σταθμού Ν. Μαλγάρων περίπου 1,5 χιλιόμετρο προς την Αθήνα, καθώς και την
ακύρωση λειτουργίας των διοδίων Ωραιοκάστρου. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν η κυβέρνηση δεν ακούσει τη γνώμη της αυτοδιοίκησης, ζητά τη διά βίου απαλλαγή
των κατοίκων του δήμου Δέλτα από την πληρωμή διοδίων στους συγκεκριμένους
σταθμούς.

«Απαράδεκτη απόφαση»

«Είναι απαράδεκτη η απόφαση της κυβέρνησης, τη στιγμή που υπάρχει εδώ και
χρόνια πρόταση της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία θα έλυνε το πρόβλημα της εισόδου
των βαρέων οχημάτων στα χωριά μας» εξηγεί ο δήμαρχος Δέλτα Ευθύμιος Φωτόπουλος.
Και προσθέτει: «Δεν είναι αυτός ο πραγματικός στόχος, που μας πετά η κυβέρνηση ως “τυράκι”.

Η επιβολή διοδίων έχει καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα και μάλιστα οι μόνοι Θεσσαλονικείς που θα πληρώνουν για να πάνε στη… Θεσσαλονίκη θα είναι οι κάτοικοι των Νέων Μαλγάρων, των Κυμίνων, της Βραχιάς, της Χαλάστρας, του Ανατολικού, των Διαβατών και της Νέας Μαγνησίας αλλά και οι εργαζόμενοι στη ΒΙΠΕ Σίνδου και Καλοχωρίου. Επιπλέον, προφανώς θα επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά όλο το οδικό δίκτυο του δήμου μας. Όποιος δεν τα βλέπει αυτά εθελοτυφλεί και παίζει παιχνίδια σε βάρος των δημοτών μας» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Loading