INTIME

Σύσκεψη για μετρό: «Ναι» σε απόσπαση των αρχαίων

Του Αντώνη Τσολναρά

propoli
Με τη θέση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συντάχθηκαν οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης σχετικά με τη λύση για τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.

Στη σύσκεψη που συγκάλεσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε πως από το 2013 ήμασταν οι πρώτοι που προτείναμε την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου.

«Το έργο του μετρό έχει καταστρέψει τους επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης και έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους και τους τουρίστες της πόλης. Σε αυτό όμως πρέπει να μπει ένα τέλος και το τέλος είναι τώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας.

Τα δυο μηνύματα σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη που στέλνει η σύσκεψη για το μετρό, είναι ότι πρώτον «δεν θα ανεχτούμε καμία νέα παράταση στην ταλαιπωρία που εδώ και χρόνια υφίστανται οι πολίτες μας τόσο στον αστικό ιστό, αλλά και στις ίδιες τις γειτονιές και τα πεζοδρόμια της πόλης, και δεύτερον ότι δεν πρόκειται να ανεχτούμε άλλα παιχνίδια και άλλες σκοπιμότητες σε βάρος της Θεσσαλονίκης. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να διχάσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, το μετρό πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο, δεν μπορεί να χαθεί άλλος χρόνος», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ζέρβας για μετρό: «Μεγάλο βήμα η τοποθέτηση Μητσοτάκη»

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε: «Το κόστος για την ανασκαφή των αρχαιοτήτων μέχρι στιγμής έχει στοιχίσει 135 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν οι καθυστερήσεις, οι οποίες συντέλεσαν και στις αποζημιώσεις του εργολάβου. Αν ο σταθμός Βενιζέλου ακολουθούσε την οδό που ακολούθησε και ο σταθμός της Αγίας Σοφίας -δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων-, τότε σήμερα οι δύο σταθμοί θα ήταν στο ίδιο σημείο και θα λέγαμε ότι το 2021-2022 θα είχαμε μετρό, από άκρη σε άκρη στην πόλη. Στόχος μας είναι να προχωρήσει το έργο χωρίς καθυστερήσεις, είναι σημαντικό να παρθεί σήμερα κιόλας απόφαση και αναμένω από τις διοικήσεις της Αττικό Μετρό και του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ένα δεσμευτικό πλάνο με χρονοδιαγράμματα και εκτιμώμενο κόστος. Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για να έχουμε το μετρό που επιθυμούμε το 2021-2022 προφανώς σε πρώτη φάση με τη χρήση όλων των υπόλοιπων σταθμών και σε δεύτερη φάση με την ενσωμάτωση του σταθμού Βενιζέλου».

Κυρίζογλου: «Ολοκληρωμένο, όχι κολοβό μετρό»

«Δεν θα τρελαθούμε σε αυτήν την πόλη», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, αναφερόμενος στη λύση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό. «Αυτή η λύση προβλέπεται από τους επιστήμονες ως η πιο βέλτιστη, άρα γιατί να μην την προτιμήσω;», διερωτήθηκε ο κ. Κυρίζογλου, ο οποίος πρόσθεσε πως «θέλουμε ένα ολοκληρωμένο και όχι κολοβό μετρό, μιας και ο σταθμός Βενιζέλου κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά είναι κορυφαίος».

Μπίλλιας: “Μετρό το 2022, με ή χωρίς Βενιζέλου”

«Εξετάσαμε όλες τις λύσεις και το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων είναι η καλύτερη για την πόλη», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το μετρό θα ολοκληρωθεί με ή χωρίς το σταθμό Βενιζέλου το 2022».

Loading