*ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Στ. Αγγελούδης: «Το σκεπτικό της έναρξης του Flyover ήταν πάμε κι όπου βγει» – Οι 11 προτάσεις του δήμου για το κυκλοφοριακό


Τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη έκανε γνωστές σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κετικίδης

Ο κ. Αγγελούδης πλαισιούμενος από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Πρόδρομο Νικηφορίδη, από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου κ. Σπύρο Βούγια και από τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ. Γιώργο Δημαρέλλο, κατέθεσε τις 11 παρεμβάσεις που προτείνει έτσι ώστε να απομειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της πόλης.

propoli

«Το σκεπτικό της έναρξης των εργασιών του Flyover ήταν πάμε κι όπου βγει», είπε αρχικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

«Είχαμε συγκροτήσει μια επιτροπή με τους επιστήμονες της πόλης η οποία από τον Δεκέμβριο ήταν κοντά στην προσπάθεια να λύσουμε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης, το κυκλοφοριακό.

Χθες η αρμόδια δημοτική αρχή ενέκρινε τα 8,5 εκατομμύρια από το πράσινο ταμείο τα οποία πηγαίνουν για εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την Πλατεία Ελευθερίας. Είχαμε δεσμευθεί ότι θα ξεκινήσει αυτό το έργο, κάτι το οποίο θα γίνει.

Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει ο δήμαρχος ενός δήμου με μητροπολιτικά χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να απουσιάζει από καμία διεκδίκηση. Η πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης επιτάσσει μια ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών για το flyover.

Η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό και η άφιξη των 110 λεωφορείων θα μας επέτρεπε να μιλάμε με διαφορετικά δεδομένα. Ένα τέτοιο έργο είναι δεδομένο ότι θα γίνει με κάποια όχληση, ωστόσο δεν υπήρξε καμία προετοιμασία..

Δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών μας. Όπως σας είχαμε προαναγγείλει, αμέσως μετά τη σύσκεψη της επιτροπής του κυκλοφοριακού παρουσιάζουμε σήμερα τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για την απομείωση των οχλησεων για ένα αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη. Σήμερα παρουσιάζουμε τις 11 άμεσες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για το flyover οι οποίες θα λειτουργήσουν ανακουφιστικά» πρόσθεσε ο νέος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα έκανε λόγο και για εφαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας, ενώ μίλησε και για έλεγχο στάθμευσης βαρέων οχημάτων και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, κάτι που «δεν μπορεί να γίνεται από την ολιγάριθμη δημοτική αστυνομία».

Για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης είπε πως «δεν μπορώ να αναφερθώ ακριβώς στο ωράριο διότι δεν έχει τελειώσει ακόμη η διαβούλευση».

Στη συνέχεια ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έθεσε και το θέμα της επαναλειτουργίας των λεωφορειοδρόμων στη Βασιλίσσης Όλγας, στην Τσιμισκή και στην οδό Μητροπόλεως με αστυνόμευση.

Μίλησε επίσης και για την αναγκαιότητα της πύκνωσης του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών.
«Μιλάμε για την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στη χώρα και στη Θεσσαλονίκη. Ο στόχος δεν πρέπει να είναι η αντικατάσταση άλλων λεωφορείων αλλά η προσθήκη. Τα λεωφορεία θα πρέπει να προσεγγίζουν καθημερινά ροή αριθμό των 450. Θα πρέπει να έχουμε ανοιχτές λεωφορειολωρίδες» τόνισε.

Έπειτα αναφέρθηκε και στον συνεχή έλεγχο της διπλοστάθμευσης, αλλά και στην επαναφορά των πασαλακίων στην Ερμού, στη Μητροπόλεως και στη Λεωφόρο Στρατού.

«Μόλις βρούμε τα κατάλληλα κονδύλια θα προχωρήσουμε άμεσα στην τοποθέτησή τους» τόνισε.

«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα προσπαθήσουμε να βρούμε χώρους στάθμευσης στο κέντρο και ευρύτερα για τα δίκυκλα. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί στη δημοτική αστυνομία και στην αστυνομία είναι να υπάρχει έλεγχος σε όσους κινούνται με δίκυκλα στα πεζοδρόμια. Έχουν καταθέτει δεκάδες τραυματισμοί συμπολιτών μας από δίκυκλα. Έχω παρακαλέσει τις εταιρίες διακίνησης τροφίμων να χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι τους δρόμους», είπε ο κ. Αγγελούδης.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μίλησε και για τον τονισμό της οριζόντιας σήμανσης των διαβάσεων των πεζών.

«Πρέπει να προχωρήσουμε σε διαγράμμιση των διαβάσεων. Πολλές διαβάσεις δεν έχουν διαγράμμιση. Θα ξεκινήσουμε από αυτές που είναι κοντά σε σχολεία και στους μεγάλους οδικούς άξονες» δήλωσε ο κ. Αγγελούδης.

Στη συνέχεια μίλησε και για τη βραδινή αποκομιδή των απορριμμάτων, ξεκαθαρίζοντας πως η δημοτική αρχή είναι υπέρ αυτού του μέτρου, ωστόσο υπογράμμισε πως πρέπει να δοθούν τα απαραίτητα κονδύλια των 5 εκατομμυρίων ευρώ από την κυβέρνηση.

«Η αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει στη βραδινή αποκομιδή αν μας δώσουν τα απαραίτητα κονδύλια».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στη δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης.

«Έχουμε καταθέσει πρόταση για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο οι οποίες θα λειτουργούν με το σύστημα park and drive.

Έχουμε ήδη συνεργαστεί δύο φορές με τα αρμόδια υπουργεία πριν καταθέσουμε την πρότασή μας. Η πρότασή μας αφορά την παραχώρηση και τη διαμόρφωση σε ανοιχτούς χώρους στάθμευσης όσο διαρκούν οι εργασίες. Πρόκειται για δύο πάρκινγκ 300 θέσεων έναντι των δικαστηρίων, ενός πάρκινγκ 180 θέσεων στο πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη, για ένα πάρκινγκ 150 θέσεων στη Λαγκαδά και Δραγουμάνου, για ένα πάρκινγκ στην πρώην ναυτική διοίκηση στη Βασιλίσσης Όλγας περίπου 100 θέσεων, ένα στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη 100 θέσεων, δύο πάρκινγκ 200 θέσεων σε πρώην εργοτάξια της «Ελληνικό Μετρό» έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, δύο πάρκινγκ εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη στο ύψος του θεάτρου Γης περίπου 160 θέσεων, ενός πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Βούλγαρη – Μουδανίων 150 θέσεων περίπου και δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού δίπλα στον σταθμό Μετρό «Νέα Ελβετία» 200 θέσεων περίπου.

«Στόχος μας είναι να μπορούν οι πολίτες να αφήνουν εκεί το αυτοκίνητο και να μετακινούνται με τα πόδια» συμπλήρωσε ο κ. Αγγελούδης.

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση που θα συμβάλλει στην επίτευξη ενός κοινού στόχου που θα συμβάλλει μεταξύ άλλων στην διευκόλυνση των μετακινήσεων. Μεταξύ άλλων ο μεγαλύτερος εχθρός σε αυτό το πρόβλημα είναι η ανησυχία και η καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρία από άλλα μεγάλα έργα. Το μήνυμά μας είναι σαφές ότι δεν θέλουμε να αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε τα προβλήματα».

Ο κ. Αγγελούδης μίλησε και για το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν νέοι ποδηλατόδρομοι λέγοντας ότι «δεν κάνουμε όσους ποδηλατοδρόμους θέλουμε. Θα πρέπει να έχουμε ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αλλά όχι όπως έγινε με συνθήκες κορονοϊού. Πρέπει να γίνουν μελέτες με ειδικούς για να τους σχεδιάσουμε».

Για τον ποδηλατόδρομο στη Νίκης είπε πως «δεν έγινε με τις σωστές διαδικασίες. Η κατάργησή του ή όχι συνδέεται με την έγκριση της αποκεντρωμένης διοίκησης. Εμείς θα υποστηρίξουμε τους ποδηλατοδρόμους στην πόλη, αλλά θα τηρήσουμε τη νομιμότητα. Εμείς πρέπει να δούμε αν είναι σωστή η μελέτη που δόθηκε στην αποκεντρωμένη».

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Σε εξέλιξη το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ)

Loading