Θ. Σκυλακάκης: “Καμιά εθνική πολιτική δεν μπορεί να πετύχει χωρίς τη Θεσσαλονίκη”

Την πεποίθηση ότι η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να πετύχει ανάπτυξη και “λίγο πάνω” από το 3% το 2020, εξέφρασε σήμερα, μιλώντας από το βήμα εκδήλωσης της εφημερίδας “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο οποίος εμφανίστηκε αισιόδοξος για την αίσια έκβαση της διαδρομής που έχει χαράξει η κυβέρνηση.
“Είναι πολύ το 2,8% που προβλέπεται ως ανάπτυξη (σ.σ. στο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020); Θα το δείξει η πρακτική εφαρμογή. Παραλάβαμε 1,5% ανάπτυξη στο πρώτο εξάμηνο και πιστεύω ότι μπορούμε να πετύχουμε (ανάπτυξη) και λίγο πάνω από 3% και στη συνέχεια να δώσουμε τη μάχη για το 4% ή και οποιαδήποτε άλλο ποσοστό. Αλλά χρειάζεται χρονος για να αποκτήσεις αξιοπιστία και να εφαρμόσεις πολιτικές. Υπάρχει αισιοδοξια (…) Έχουμε χαράξει μια διαδρομή και νομίζω ότι αυτή τη διαδρομή θα την καταφέρουμε” σημείωσε ο υφυπουργός Οικονομικών.
Διατύπωσε δε, και την εκτίμηση ότι “αν η Ελλάδα κάνει μια ανάκαμψη, αυτή μπορεί να είναι μόνο επενδυτική”. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, το να φτάσουν οι επενδύσεις στη χώρα μας στο 20% του ΑΕΠ – που είναι ο μέσος όρος της ευρωζώνης – από το 12% σήμερα, δεν είναι μεν κάτι εύκολο, αλλά “μπορείς να έχεις στο τέλος μιας ύφεσης πολύ βίαιη αύξηση των επενδύσεων, φτάνει οι επενδυτές να βγάζουν χρήματα, να μην τους τα παίρνει η φορολογία και να μπορούν να κάνουν τις επενδύσεις τους σε αυτή τη ζωή”.
Πρόσθεσε πως στον επόμενο προϋπολογισμό η μεγάλη δαπάνη είναι ο φόρος των επιχειρήσεων, που αντιστοιχεί σχεδόν στο μισό των μέτρων που λαμβάνεται. Αν δε, επισήμανε, αθροιστεί και η παρέμβαση για τα εισοδήματα το 2019, που θα έχει δημοσιονομικό κόστος κατά κύριο λόγο το 2020, αλλά και η παρέμβαση για τα μερίσματα, “πλέον η Ελλάδα από μη ανταγωνστική χώρα στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), σε ό,τι αφορά τη φορολογία των επιχειρήσεων, μετατρέπτεαι σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές σε αυτόν τον τομέα”. Συμπλήρωσε επίσης ότι μέσω του σχεδίου “Ηρακλής” και της μείωσης του κινδύνου χώρας, “προχωρούμε και στην αλλαγή τοπίου, σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, με δραστική μείωση των κόκκινων δανείων και με τόνωση της δυνατότητας της χώρας να δανείζεται με πολύ χαμηλά επιτόκια”.

propoli

Η σημασία των ακινήτων στην επενδυτική ανάκαμψη

Ο κ.Σκυλακάκης επισήμανε ακόμη ότι αν η Ελλάδα θέλει την επενδυτική ανάκαμψη, πρέπει να αντιμετωπίσει την κρίση στον τομέα των ακινήτων και της κατασκευής. “Το ΄98 είχε η χώρα 10 δισ. ευρώ κατασκευή κατοικιών. Γύρω από αυτό το νούμερο έγινε μια φούσκα ώς τα 25 δισ. το 2007 και πέρυσι φτάσαμε στο 1,3 δισ. ευρώ. Από τα 10 δισ. ευρώ διαχρονικά δηλαδή, φτάσαμε στο 1,3 δισ. Αυτό, αν δεν το αντιμετωπίσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουμε επενδυτική ανάκαμψη, γιατί ο κλάδος συνδέεται και με πάρα πολλά επαγγέλματα και δραστηριότητες, σε πολλά από τα οποία η Θεσσαλονίκη έχει εξαιρετικές δυνατότητες και επιχειρήσεις” είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι είτε έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ είτε δρομολογηθεί μια σειρά από μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση.

“Ναρκαλιευτές” για τις επενδύσεις

“Το μακροοικονομικό μας σχέδιο έχει τα εξής στοιχεία: πρώτον, αξιοπιστία. Δεύτερον, κίνητρα για επενδύσεις, που είναι φορολογικά αλλά δεν φτάνει, πρέπει να λειτουργήσουμε ως ο ναρκαλιευτής (για τις επενδύσεις), είναι δύσκολο να καθαρίζουμε τις αναρίθμητες νάρκες μπροστά από κάθε επένδυση, αλλά είναι σημαντικό να ανοίξουμε έναν διάδρομο, ώστε στην πορεία να ανοίγουν πολλοί. Το τρίτο είναι η χρηματοδότηση, το σχέδιο “Ηρακλής” και όλα αυτά θέλουν να πυροδοτήσουν έναν ενάρετο κύκλο επενδύσεων, μείωση φορολογίας και εισφορών, αύξηση νέων επενδύσεων και οικονομικής ανάπτυξης” υπογράμμισε ο κ.Σκυλακάκης.

Καμιά εθνική πολιτική δεν μπορεί να πετύχει χωρίς τη Θεσσαλονίκη

Αναφερόμενος ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός επισήμανε ότι η οικονομική στρατηγική της κυβέρνησης για την πόλη ξεκινά από τη θεμελιώδη διαπίστωση ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και καμία εθνική πολιτική δεν μπορεί να πετύχει χωρίς αυτή.  Πρόσθεσε οτι η ανάπτυξη κάθε μητρόπολης συνδέεται με την ενδοχώρα της, που στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και τη Μακεδονία. Σημείωσε ότι η ενδοχώρα της Θεσσαλονίκης διευρύνθηκε σημαντικά με την  ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδου, αλλά αναφέρθηκε και στους κάθετους άξονές της, που όπως είπε δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, πράγμα για το οποίο «η κυβέρνηση παίρνει πρωτοβουλίες». Επίσης, μίλησε για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, επισημαίνοντας ότι επιταχύνονται οι ιδιωτικοποιήσεις. «Η ανάπτυξη των γύρω πόλεων θα φέρει ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και αυτό αφορά τις υποδομές», τόνισε.
Στη συνέχεια επεσήμανε πως ενδοχώρα της Θεσσαλονίκης είναι και η Βεργίνα, η Πέλλα, η Αμφίπολη, ενώ σημαντικό είναι ακόμη και αν θα προχωρήσει με ταχύτητα το Μουσείο Ολοκαυτώματος. “Για την πρόοδο ειδικά της Θεσσαλονίκης έχει μεγάλη σημασία τι θα κάνουμε με τη βιοτεχνία και τη βιομηχανία. Η Θεσσαλονίκη έχει υποφέρει πολύ τα τελευταία χρόνια σε αυτό το πεδίο και εκεί θέλω να πω ότι η ανταγωνιστικότητα στη βιοτεχνία και τη βιομηχανία δεν γίνεται με χαμηλή μισθοδοσία, αλλά με υψηλή παραγωγικότητα. Η Ελλάδα δεν έχει καμία ελπίδα να ανταγωνιστεί στον χώρο των χαμηλών μισθών. Χρειαζόμαστε παραγωγικότητα και πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και αυτό σημαίνει συνεργασία. Είναι μεγάλη αδυναμία το μικρό μέγεθος (των επιχειρήσεων) και η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των πολλών μικρών μεγεθών. Στην πορεία θα ενθαρρύνουμε με φορολογικά και άλλα κίνητρα τη συνεργασία. Αλλά η συνεργασία έχει μια μοχθηρή απαίτηση, απαιτεί και συνεργαζόμενους και αυτό δυστυχώς είναι ένα τεράστιο έλλειμμα, που παρουσιάζει η χώρα συνολικά και η νοοτροπία της. Χρειάζεσαι μέγεθος για να μπεις σε μια ξένη αγορά και το μέγεθος μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από συνεργσσία. Χρειάζεται και καινοτομία κι εδώ χρειάζεται να δώσουμε και στα ΑΕΙ σοβαρή βοήθεια, για να μπορούν να είναι ευέλικτα κι αποτελεσματικά στην έρευνα. Θα κάνουμε μια σειρά από σχετικές διατάξεις σε συνεραγσία με υφυπουργό Παιδείας” κατεληξε ο κ. Σκυλακάκης._

Αλεξάνδρα Γούτα

©Πηγή: amna.gr

Loading