Θεσσαλονίκη: Ένταση στο δημοτικό συμβούλιο για τον ΟΑΣΘ

της Μαρίας Βλάχου

propoli

Σε τεταμένο κλίμα με αντεγκλήσεις και φραστικές αντιπαραθέσεις εντός και εκτός της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου πραγματοποιήθηκε η ειδική συνεδρίαση για τον ΟΑΣΘ με αποτέλεσμα να διακοπεί τρεις φορές.

Η πρώτη διακοπή σημειώθηκε όταν διατυπώθηκαν καταγγελίες από παριστάμενους για τη διενέργεια ελέγχων από άντρες της αστυνομίας σε πολίτες που ήθελαν να παραβρεθούν στην συνεδρίαση. Οι άλλες δύο διακοπές σημειώθηκαν όταν ανέβηκαν στο βήμα η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Κατερινά Νοτοπούλου και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς οι οποίοι δέχτηκαν φραστικές επιθέσεις από μικρομετόχους του οργανισμού.

Κ. Ζέρβας: Ντροπή να μην έχει η Θεσσαλονίκη ένα μέσο αστικής μεταφοράς

Να σταλεί το μήνυμα σε όλους όσοι έχουν μερίδιο ευθύνης ότι είναι ντροπή να μην έχει η Θεσσαλονίκη ένα μέσο αστικής μεταφοράς ζήτησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης για το θέμα του ΟΑΣΘ.

Και πρόσθεσε: “Δεν μπορούμε να το δεχτούμε. Αδιανόητο να μην έχει ούτε ένα αξιόπιστο μέσο μεταφοράς. Το πρόβλημα είναι διαχρονικό”.

“Είχα δεσμευτεί ότι εντός των πρώτων εβδομάδων θα γινόταν δημόσια συζήτηση για το θέμα του ΟΑΣΘ. Σήμερα το κάνουμε πράξη. Πήραμε τη πρωτοβουλία για να ενημερωθούμε και εμείς και οι πολίτες με τρόπο άμεσο και δεσμευτικό. Είμαστε εδώ για να ακούμε τους πολίτες, για να λέμε αλήθειες, όχι να γυρνάμε στο παρελθόν, θέλουμε να συνθέσουμε και να ενώνουμε, να βρίσκουμε βέλτιστες λύσεις” συμπλήρωσε ο κ. Ζέρβας.

Όπως τόνισε ο κ. Ζέρβας ο δήμος θα στηρίξει οποιαδήποτε μεταβατική λύση αρκεί αυτή να υλοποιηθεί άμεσα. «Είτε πρόκειται για τη συμβολή των ΚΤΕΛ, είτε για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, με τη μέθοδο leasing – οτιδήποτε μπορεί αυτή τη στιγμή να προσθέσει 100 με 150 οχήματα στο στόλο είναι ευπρόσδεκτο» είπε χαρακτηριστικά.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο δήμος Θεσσαλονίκης απαριθμώντας ορισμένες που ήδη υλοποιούνται. «Μπορούμε να συμβάλουμε στην καλύτερη κίνηση των αστικών λεωφορείων στους δρόμους της πόλης. Σε συνεργασία με την Τροχαία και με τη νέα στρατηγική της Δημοτικής Αστυνομίας το πράττουμε ήδη. Μπορούμε να αλλάξουμε όλες τις στάσεις του ΟΑΣΘ. Από μνημεία κακογουστιάς και πεδίο καθημερινού βανδαλισμού, προσανατολιζόμαστε σε στάσεις που θα κοσμούν το αστικό περιβάλλον, θα διακρίνονται για την αντοχή των υλικών τους, τη σχεδιαστική τους αρτιότητα και την χρηστική τους διάσταση. Να καθαρίσουμε τις λεωφοριολωρίδες. Να εξετάσουμε το διεθνές παράδειγμα. Να βρούμε και να μεταφέρουμε στην πόλη μας καλές πρακτικές, βέλτιστες πρακτικές πόλεων που τα έχουν καταφέρει. Να αξιοποιήσουμε όλες τις τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να βελτιώσουν τις αστικές συγκοινωνίες”.

Ν. Σταθόπουλος: Η Θεσσαλονίκη είναι στο παρά πέντε

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος από την πλευρά του παρουσίασε το ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα με τη δέσμευση του πρωθυπουργού για τις συγκοινωνίες της πόλης. Όπως διευκρίνισε μέχρι Γενάρη- Φλεβάρη θα προστεθούν 100 με 120 λεωφορεία στα 320 ήδη κυκλοφορούντα για να φτάσουμε στα 440. “Αυτό δε μας καλύπτει γιατί τον επόμενο χρόνο επειδή ο στόλος έχει γεράσει θα αποσυρθούν περίπου 90 λεωφορεία δεν θα φτάσουμε τον μαγικό αριθμό των 500 που είναι οι απλές ανάγκες της πόλης” ανέφερε.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Σταθόπουλος ο ΟΑΣΘ έχει πλέον τη δυνατότητα να νοικιάσει λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας και αντιρρυπαντικά. Ο προγραμματισμός είναι επιπλέον των 100-120 λεωφορείων που θα κυκλοφορήσουν από το Γενάρη να προστεθούν άλλα 150 μέχρι το αργότερο το φθινόπωρο του 2020 ενώ ο διαγωνισμός για την ενοικίαση λεωφορείων θα είναι στον αέρα το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Γ. Σκόδρας: Μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ

«Ναι υπάρχουν προβλήματα, σας παρακαλούμε μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ δήλωσε από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας.

Κατά την διάρκεια της τοποθέτησης του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε σε έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του οργανισμού σύμφωνα με την οποία, όπως είπε, το 50% των πολιτών χρησιμοποιεί τον ΟΑΣΘ και ένα ποσοστό 70% δηλώνει ευθαρσώς ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε την τελευταία πενταετία.

Ο κ. Σκόδρας τόνισε πως η νέα διοίκηση παρέλαβε γερασμένο στόλο με το 60% των λεωφορείων να είναι άνω των 15 ετών. “Το 2018 αντί για προμήθεια λεωφορείων επιμηκύνθηκε ο χρόνος ζωής τους και φτάσαμε στα 23 χρόνια. Φτάσαμε σταδιακά στο 49% της κάλυψης του μεταφορικού έργου” πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Ο κ. Σκόδρας είπε επίσης πως “η εισφοροδιαφυγή είναι κανόνας. Όσον αφορά στα πρόστιμα το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου 2019 είναι 10 φορές περισσότερα από το οκτάμηνο μέχρι τον Αύγουστο του 2019” και τόνισε πως η επιβολή προστίμων δεν είναι αυτοσκοπός.

Κ. Νοτοπούλου: Οι Θεσσαλονικείς απαιτούν τώρα δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές

«Οι Θεσσαλονικείς απαιτούν τώρα δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές , είναι ανθρώπινο δικαίωμα και είναι υποχρέωση όλων των αιρετών να το υλοποιήσουν» τόνισε η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου.

Η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί»  κατηγόρησε τη διοίκηση ότι η στάση που κράτησε στο θέμα που προέκυψε έξω από την αίθουσα του δημοτικού «είναι ντροπιαστική για το θεσμό». Οφείλατε, τόνισε άμεσα να επικοινωνήσετε με την αστυνομία εφόσον διατείνεστε ότι δεν ήταν δική σας επιλογή η αστυνομική παρουσία για να διαφυλάξετε την ελεύθερη, απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών.

Φ. Σαλονικίδου: Ο λαός τη Θεσσαλονίκης υποφέρει

Η εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων και Φοιτητών για τις αστικές συγκοινωνίες Φωτεινή Σαλονικίδου ξεκίνησε την ομιλία της καταγγέλλοντας το γεγονός ότι η σημερινή συνεδρίαση ξεκίνησε με ΤΗΝ παρουσία της αστυνομίας και των ΜΑΤ λέγοντας πως «το μήνυμα είναι όποιος διαμαρτύρεται τρομοκρατείται. Αυτό είναι επίφαση δημοκρατίας». Σχετικά με την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβούλιο για τον ΟΑΣΘ είπε πως «η σημερινή διαδικασία άργησε πολύ να γίνει. Ο λαός τη πόλης υποφέρει καθημερινά και βιώνει μία οδύσσεια».

 

Loading