ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Θεσσαλονίκη: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία των τρένων! – Δίχως αυτόματες μπάρες αλλά με φύλακες κάποιες διαβάσεις στην πόλη

Σύμφωνα με στέλεχος του ΟΣΕ το οποίο μίλησε στην politic, η μοναδική γραμμή στην οποία λειτουργεί η τηλεδιοίκηση είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Στρυμώνα.

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κετικίδης, Χρίστος Φιλιππούδης

propoli

Επεξεργασία βίντεο: Κωνσταντίνος Δέσκας

Πολλή κουβέντα έχει γίνει τα δύο τελευταία 24ωρα σχετικά με τα δρομολόγια των τρένων λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη το οποίο στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.

«Είναι δυνατόν εν έτει 2023 να μη ρυθμίζεται η κυκλοφορία με αυτόματα συστήματα;» είναι η απορία που έχει διατυπωθεί σχεδόν από όλα τα στόματα. Όλοι μα όλοι οι άνθρωποι αναρωτιούνται τι ακριβώς συμβαίνει και δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.

«Όλοι θα θέλαμε να υπάρχει τηλεδιοίκηση παντού. Δυστυχώς όμως απ’ το 2010 δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση όπως λειτουργούσε μέχρι τότε, διότι έγιναν διάφορα με την ΕΡΓΟΣΕ, βλάβες, κλοπές καλωδίων κλπ και γίνεται αποκατάσταση ανά τμήματα. Στη Θεσσαλονίκη, η τηλεδιοίκηση λειτουργεί μόνο στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Στρυμώνα. Τα άλλα τηλεχειριστήρια λειτουργούν με τοπικό χειρισμό» ανέφερε στέλεχος του ΟΣΕ στην politic.

«Τόσα χρόνια που δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, η κυκλοφορία γίνεται κανονιστικά, δηλαδή σύμφωνα με το γενικό κανονισμό κυκλοφορίας, με τηλεγραφήματα, και με επικοινωνία γραπτή και προφορική μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών» επισήμανε το ίδιο στέλεχος.

Διαβάσεις… δύο ειδών στη Θεσσαλονίκη

Είναι η τηλεδιοίκηση όμως το μοναδικό «αγκάθι» στην ομαλή κυκλοφορία των τρένων στην Ελλάδα; Μα φυσικά και όχι αφού υπάρχει κι αυτό των διαβάσεων.

Την ώρα λοιπόν που το κράτος πανηγυρίζει για την ψηφιοποίηση του Πιερρακάκη και ο πρωθυπουργός σχεδιάζει να εγκαινιάσει το 2023 κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης – που θα έπρεπε να λειτουργούσε ήδη παντού – υπάρχουν ακόμη σιδηροδρομικές διαβάσεις οι οποίες είναι φυλασσόμενες δηλαδή η κυκλοφορία δε ρυθμίζεται αυτόματα

«Οι ισόπεδες διαβάσεις μπορεί να είναι διαφόρων ειδών. Μπορεί να είναι φυλασσόμενες στις οποίες όταν πλησιάζει το τρένο, ο φύλακας κατεβάζει τις μπάρες. Υπάρχουν μπάρες με σύστημα αυτόματων διαβάσεων. Εκεί το τρένο πατάει τη νάρκη η οποία τοποθετείται στα 700 μέτρα ή στο ένα χιλιόμετρο ανάλογα με το πού είναι η διάβαση και έτσι ανεβαίνουν και κατεβαίνουν οι μπάρες. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν οι μπάρες και των δύο ειδών» σχολίασε το στέλεχος του ΟΣΕ.

Δείτε φωτογραφίες:

Δείτε επίσης: Σύγκρουση τρένων: Ανακοινώθηκε η Επιτροπή που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας

Loading