Hyundai i30 Fastback 1.0 – Η καλαισθησία σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Από τη πρώτη κιόλας ματιά, είναι εμφανές πως με το i30 Fastback οι άνθρωποι της Hyundai ήθελαν να περάσουν ένα σαφές μήνυμα ότι η εταιρία σχεδιαστικά ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο.

Η μεγαλύτερη επιτυχία της Hyundai είναι ότι τόλμησε τη δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου σε μία κατηγορία που επί της ουσίας δεν έχει αντίπαλο, καθώς οτιδήποτε άλλο που μοιάζει με το i30 Fastback ανήκει σε υψηλότερη κατηγορία και φυσικά είναι πολύ ακριβότερο.

Προφανώς είναι δομημένο στην πλατφόρμα του i30, ωστόσο προσφέρει μια κεκλιμένη γραμμή στην οροφή του, που το χαμηλώνει κατά 2.5 εκατοστά, ενώ το αμάξωμα του είναι κατά 11.5 ολόκληρους πόντους πιο μακρύ σε σχέση με το hatchback.

Από όποια πλευρά και αν το δεις διαπιστώνεις κομψές, σπορ γραμμές, ενώ την παράσταση κλέβει το τελείωμα της οροφής με την διακριτική αεροτομή που ενσωματώνει η πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πολυγωνικά φώτα που τρέχουν και στο πλάι του αμαξώματος.

Ταυτόχρονα το μακρύ καπό ισορροπεί με τις στενότερες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες και κάνει το Fastback μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο, αλλά και στην λεπτομέρεια.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η πρώτη διαπίστωση είναι πως το ταμπλό προέρχεται από το i30 με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Στο κέντρο υπάρχει η γνωστή οθόνη αφής που προεξέχει σαν tablet και έχει πολύ καλή απόκριση και λειτουργία. Αρκετά μεγάλο όγκο πληροφοριών προσφέρει η οθόνη ανάμεσα στα δύο ευανάγνωστα όργανα του πίνακα.

Γενικότερα τo εσωτερικό έχει μία σύγχρονη όψη αποφεύγοντας τις υπερβολές και κάνοντας την ζωή του οδηγού εύκολη χάρη στην μελετημένη εργονομία.

To χιλιάρι υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο βενζίνης  αποδίδει 120 ίππους και στη πράξη αποδείχτηκε παραπάνω από ικανοποιητικό.

Συνδυαζόταν με ένα πολύ καλό σε αίσθηση μηχανικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, η κλιμάκωση του οποίου συμβάλει σημαντική στην επίτευξη των 11.5’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και για τη τελική ταχύτητα των 188 χλμ/ώρα.

H κατανάλωση κατά τη διάρκεια των 1000 και χιλιομέτρων της δοκιμής, δεν ανέβηκε πάνω από τα 7 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο δρόμο εκτιμήσαμε ιδιαίτερα τη προσεγμένη ηχομόνωση, την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη σιγουριά που σου προσφέρει στις ανοιχτές καμπές, ακόμη και όταν μπαίνεις με αρκετά χιλιόμετρα.

Οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να ισορροπήσουν με περισσή μαεστρία τη ρύθμιση των αναρτήσεων (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ανάμεσα στην άνεση που προσφέρουν σε ένα πολύωρο ταξίδι, και τη σπορ απόχρωση που αναζητάς όταν βρεθείς σε ένα κομμάτι με στροφές και θελήσεις να οδηγήσεις σβέλτα και απολαυστικά.

Το κερασάκι στη τούρτα είναι τα 16990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με τον τρικύλινδρο Turbo κινητήρα των 120 ίππων.